Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Nocne metro na celowniku. Analizy w ten weekend

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-20 16:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nocne metro na celowniku. Analizy w ten weekend
fot. WU
Dalsze funkcjonowanie nocnego metra przy utrzymujących się spadkach liczby pasażerów, zmniejszeniu wpływów biletowych stoi pod znakiem zapytania – zwłaszcza wobec funkcjonującej równolegle komunikacji autobusowej. ZTM analizuje napełnienia pociągów, by podjąć decyzję o ewentualnych zmianach.

Jak poinformowało radio RMF FM, warszawski ZTM zastanawia się nad ograniczeniem nocnych kursów w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. – Analizujemy napełnienia pociągów metra w godzinach wydłużonego kursowania w weekendy. Na ich podstawie możemy stwierdzić, że obecnie w tym okresie doby liczba pasażerów to ok. 22-24 proc. liczby pasażerów przed epidemią – informuje Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.

Do spadku liczy pasażerów przyczyniają się koronawirusowe ograniczenia, w tym zamknięcia restauracji czy klubów. Koszt „nocnego metra” – czyli kursów do godz. 3:00, które uruchomiono w 2007 r. właśnie dla obsługi weekendowego życia nocnego stolicy – to 96 tys. zł w jednym tygodniu.

Na razie nie ma ostatecznych decyzji w sprawie wprowadzenia jakichkolwiek ograniczeń. – Chcemy przenalizować jeszcze zbliżający się weekend, tak aby dane zgromadzone dane dały jak najpełniejszy obraz wykorzystania „nocnego” metra w poszczególnych godzinach, stacjach, odcinkach tras itp. Na ich podstawie zapadnie decyzja co do kierunku ewentualnych zmian – wyjaśnia Kunert.

Ewentualne ograniczenie nocnego metra nie spowoduje, że pasażerowie zostaną pozbawieni komunikacji publicznej. Równolegle bowiem – tak jak w pozostałe dni tygodnia – kursują autobusy nocne. Warszawa nie byłaby też pierwszym europejskim miastem, które zdecydowało się na taki krok – wcześniej podobną decyzję podjął Wiedeń.

Jednocześnie trzeba pamiętać, że miasta borykają się teraz z problemem spadku dochodów – w tym spowodowanych zmniejszoną sprzedażą biletów. Jednocześnie możliwości racjonalizacji komunikacji są ograniczone, gdyż rządowe limity, wprowadzone w związku z epidemią, istotnie ograniczają dopuszczalną liczbę pasażerów w pojeździe (30% wszystkich miejsc siedzących i stojących).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wiedeń na razie bez nocnego metra. Wystarczają autobusy zastępcze

Przestrzeń

Wiedeń na razie bez nocnego metra. Wystarczają autobusy zastępcze

Witold Urbanowicz 27 sierpnia 2020

Warszawa: Nocne metro dla garstki. Czy warto?

Przestrzeń

Warszawa: Nocne metro dla garstki. Czy warto?

Witold Urbanowicz 17 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5