Strassenverkehrsordnung (StVO), czyli niemiecki kodeks drogowy, od 28 kwietnia zawiera istotne zmiany ułatwiające życie rowerzystom i pojazdom elektrycznym.
Przyjęta poprawka dotyczy głównie ruchu cyklistów oraz wyższych mandatów za przekraczanie prędkości czy parkowanie na drogach i pasach rowerowych. Zmiany nie mają charakteru tymczasowego, co jest często spotykaną praktyką wśród miast na świecie walczących z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 i zostały wprowadzone na stałe.
Jednym z ciekawszych pomysłów są znaki autostrad rowerowych oraz zakazu wyprzedzania rowerów, hulajnóg i motorowerów przez samochody. Będą one instalowane w miejscach za wąskich na ten manewr, a także na tyle szerokich, że mogłoby to prowokować.
Wszystkie zmiany zostały przedstawione w krótkiej graficznej opowieści
"Street Love Story". Jej główny bohater przemierza ulice na rowerze, korzystając z najnowszych udogodnień. Warto zwrócić uwagę na wszystkie nowe znaki, w tym te opisujące autostrady rowerowe.
- Mamy to! Sprawiliśmy, że nasza mobilność jest bezpieczniejsza, bardziej przyjazna dla klimatu i bardziej sprawiedliwa! Nowe zasady szczególnie wzmacniają słabszych użytkowników dróg - podkreślił Andreas Scheuer, minister rządu federalnego.
- Stworzyliśmy większą ochronę dla rowerzystów oraz pojazdów elektrycznych. I odtąd każdy, kto zablokuje pas awaryjny, będzie surowo karany. Parkowanie na pasie ochronnym jest zabronione. Zrobiliśmy krok w kierunku większego bezpieczeństwa ruchu - dodał Scheuer.