Partnerzy serwisu:
Mobilność

Niemcy: Elektryczny X-Bus – alternatywa w segmencie dostawczym

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2021-07-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Niemcy: Elektryczny X-Bus – alternatywa w segmencie dostawczym
fot. YouTube / ElectricBrand
W Ingolstadt zaprezentowano prototyp lekkiego elektrycznego mikrobusu dostawczego. Według zapowiedzi producenta pojazd ma być milowym krokiem naprzód w rozwoju motoryzacji elektrycznej, oferując parametry lepsze od porównywalnych pojazdów spalinowych. Produkcja seryjna ma rozpocząć się w połowie przyszłego roku.

Jak przekonuje producent, nowy elektryczny pojazd dostawczy ustanowi nowe standardy w swojej klasie. Należy on do kategorii L7e – lekkich czterokołowców, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (nie jest więc wymagana rejestracja jako samochód). Zastosowano dwie komory z łatwo wymienialnymi bateriami. Na dachu zamontowano panele fotowoltaiczne – dostarczana przez nie energia wydłuża zasięg pojazdu do 200 km oraz poprawia efektywność kosztową. Ładowność, w zależności od wersji, wynosi 450 lub 600 km.

Jedną z najważniejszych cech wyróżniających pojazd jest jego modułowa konstrukcja. ElectricBrands porównuje ją do budowli z klocków Lego. Co istotne, zabudowę można w łatwy sposób wymieniać także podczas eksploatacji, i to bez specjalistycznych narzędzi. W zamieszczonym w witrynie internetowej firmy konfiguratorze można wybrać podwozie standardowe lub terenowe. Dostępnych jest 9 różnych wariantów aranżacji: furgon, bus osobowy, skrzyniowy z zamkniętą lub otwartą przestrzenią ładunkową, pickup z kabiną pojedynczą lub podwójną, kamper, nadwozie do przewozu sprzętu wodnego lub sama kabina z podwoziem pod zabudowę. Jak twierdzi producent, bogactwo możliwych zastosowań jest nieskończone.

Według ElectricBrands zebrano już ponad 19 tysięcy zamówień (10 tys. od ok. 600 dealerów i 9 tys. od klientów indywidualnych). Produkcja ma rozpocząć się w połowie 2022 r. Fabryka, według ogólnych zapowiedzi, zostanie zlokalizowana w północnych Niemczech.

Producent szczyci się doświadczeniem w branży motoryzacyjnej sięgającym wielu dekad. Dopiero niedawno, w drugiej połowie 2017 r., zaczął jednak wytwarzać pojazdy elektryczne. Początkowo były to skutery w wersji dwu- i trzykołowej. Projekt X-Busa powstawał od grudnia roku 2018.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Scania dostarczy elektrobusy do szwedzkiego Bergkvarabuss

Mobilność

Scania dostarczy elektrobusy do szwedzkiego Bergkvarabuss

Jakub Madrjas 08 lipca 2021

W Zielonej Górze powstanie Europejskie Centrum Elektromobilności

Prawo & Finanse

W Zielonej Górze powstanie Europejskie Centrum Elektromobilności

PAP MediaRoom 06 lipca 2021

Program dopłat "Mój elektryk" ogłoszony

Mobilność

Program dopłat "Mój elektryk" ogłoszony

inf. pras oprac. JM 03 lipca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5