Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Nie będzie wspólnego zarządzania komunikacją w Trójmieście

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-10-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Nie będzie wspólnego zarządzania komunikacją w Trójmieście
fot. adamowicz.pl
- Żadne miasto w aglomeracji w ciągu najbliższych dziesięciu lat nie pozbędzie się własnych dochodów z biletów – mówi portalowi Transport-Publiczny.pl prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

Jakub Madrjas, Transport-Publiczny.pl: Co z dalszą integracją komunikacji w Trójmieście?

Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska:
Integracja biletowa w Gdańsku już jest – mamy wspólny metropolitalny bilet, który emituje związek komunikacyjny…

Ale jego cena jest bardzo wysoka

Nie zgadzam się z tym. Na pewno jednak nie będzie integracji biletowej rozumianej jako przeniesienie wszystkich operacji finansowych na wyższy poziom, dlatego że żadne miasto w aglomeracji w ciągu najbliższych dziesięciu lat nie pozbędzie się własnych dochodów z biletów. Położyłoby to finansowo każde z tych miast, co - biorąc pod uwagę zbliżającą się nową perspektywę finansową Unii Europejskiej i planowane w niej inwestycje - byłoby po prostu niemądre.

Czyli na razie oszczędzamy na wkład własny do projektów unijnych?


Niezupełnie. Dla klienta ważne jest, żeby mógł poruszać się w oparciu o jeden bilet – czy, jak kto woli, jeden plastik. Właśnie do tego mają służyć systemy informatyczne, które mamy nadzieję kupić i zamontować w naszych autobusach i tramwajach w obszarze od Wejherowa, gdzie ten system już jest, aż do Tczewa. System rejestrowałby przejazdy, stwierdzał, który klient z jakiego środka transportu korzysta, i umożliwił dzięki temu precyzyjne rozliczanie się pomiędzy gminami. Do tego się przymierzamy i właśnie w perspektywie finansowej 2014 – 2020 zamierzamy go kupić – za środki unijne plus wkład własny miasta. Natomiast stworzenie takiej „czapy”, o której kiedyś myśleliśmy, przenoszącej organizację całego transportu na poziom metropolitalny w oparciu o zakup usług i sprzedaż biletów, to dziś jest to mrzonka. W przypadku miasta Gdańska byłoby to zrzeczenie się kilkudziesięciu milionów złotych wpływów, co pogorszyłoby od razu wszystkie wskaźniki makroekonomiczne i ograniczało choćby zdolność kredytową. Tak więc to nie jest możliwe, natomiast będziemy inwestować w dalszy rozwój systemu – przede wszystkim w jakość taboru.

Na jakie inwestycje w przyszłej perspektywie unijnej mogą liczyć pasażerowie w Gdańsku?

Jak wiadomo, mamy bardzo wysoki udział nowoczesnego taboru, bo aż 75 procent. Dziś już zakup taboru będzie można tylko w niewielkim zakresie finansować ze środków unijnych. Chcielibyśmy natomiast budować kolejne linie tramwajowe. Niedługo zakończy się druga tego typu duża inwestycja – na Morenę.

A które linie są najpotrzebniejsze – z punktu widzenia projektów do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE?

Cały czas jest to Gdańsk – Południe. To ta część miasta, w której jest największy przyrost ilości mieszkań, więc tam należy przedłużać naszą sieć tramwajową.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Początek zmian w ZKM Gdańsk. Teraz prezes, potem nazwa…

Komunikacja

Początek zmian w ZKM Gdańsk. Teraz prezes, potem nazwa…

Jakub Dybalski 09 stycznia 2017

Gdańsk z umową na 21 Mercedesów Citaro

Komunikacja

Gdańsk kupuje dwa krótkie autobusy

Prawo & Finanse

Gdańsk kupuje dwa krótkie autobusy

Jakub Dybalski 06 czerwca 2016

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Początek zmian w ZKM Gdańsk. Teraz prezes, potem nazwa…

Komunikacja

Początek zmian w ZKM Gdańsk. Teraz prezes, potem nazwa…

Jakub Dybalski 09 stycznia 2017

Gdańsk z umową na 21 Mercedesów Citaro

Komunikacja

Gdańsk kupuje dwa krótkie autobusy

Prawo & Finanse

Gdańsk kupuje dwa krótkie autobusy

Jakub Dybalski 06 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5