Partner serwisu
Mobilność

Nextbike rozpoczyna sezon w 50 miastach z niemal 20 tys. rowerami

Dalej Wstecz
Autor:

Nextbike

Data publikacji:
01-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Nextbike

Podziel się ze znajomymi:

25 lutego Nextbike uruchomił Metrorower na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a już 1 marca rowery publiczne w pełnej krasie wyruszą na szlaki w kolejnych miastach. Pojawią się w Chełmie, Kołobrzegu, Piasecznie, Wolsztynie oraz w Warszawie, gdzie dla użytkowników dostępnych będzie ponad 3200 rowerów Veturilo. Na ulice Wrocławia wyjedzie zaś pełna flota rowerowa licząca ponad 2400 jednośladów.

Na start nowego sezonu rowerowego łącznie w całej Polsce do dyspozycji mieszkańców będzie około 9000 rowerów i ponad 1000 samoobsługowych stacji wypożyczeń. To jednak tylko część floty największego operatora kompleksowych systemów rowerów publicznych i jednego z europejskich liderów miejskiej mobilności. Za miesiąc, na początku kwietnia sezon rowerowy rozpocznie się w kolejnych polskich miastach m.in. w Koszalinie, gdzie na ulice wyjedzie 170 rowerów 4. generacji. W 2023 oraz na początku 2024 roku firma uczestniczyła w postępowaniach przetargowych lub zawarła umowy na uruchomienie bądź kontynuację systemów rowerowych w Koszalinie, Ciechanowie, Częstochowie, Koninie, Białymstoku, Zielonej Górze, Żyrardowie, Tarnowie.

W tym sezonie wracamy także o powrót do Łodzi, gdzie nasze rowery funkcjonowały w latach 2016-2019, generując wówczas łącznie 6 mln wypożyczeń. Jako jedyni złożyliśmy obecnie ofertę na stworzenie nowego systemu liczącego 1200 rowerów 4. generacji. Po zakończeniu wszelkich wymaganych formalności Łódzki Rower Publiczny w nowej odsłonie ruszy już 2 kwietnia. Cały czas prowadzimy też rozmowy z kolejnymi miastami, by w 2024 jeszcze więcej Polek i Polaków miało łatwy i swobodny dostęp do rowerów publicznych. To dla nas bardzo ważne zobowiązanie. Nasze rowery od wielu sezonów są nie tylko atrakcyjnym środkiem transportu, ale kluczowym elementem zintegrowanego systemu mobilności miejskiej – komentuje Tomasz Wojtkiewicz, Prezes Zarządu Grupy Nextbike.

Nowe projekty i powroty

Nextbike wyjątkowo w tym roku zainaugurował nowy sezon rowerów publicznych już 25 lutego w ośmiu miastach wchodzących w skład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, gdzie wystartował Metrorower. To jak na razie jedyny taki system w Polsce, który jest głęboko zintegrowany z transportem publicznym, stanowiąc przykład realizacji idei mobilności jako usługi. Na razie do dyspozycji mieszkańców jest niecałe 2 tys. rowerów, ale już w sierpniu, Nextbike wypuści na ulice 31 gmin pełną flotę 7 tys. żółtych jednośladów.

W 2023 r. przy flocie około 13 tys. rowerów średnio każdego dnia Nextbike odnotowywał prawie 30 tys. wynajmów, co łącznie dało nam 8 mln wypożyczeń w całej Polsce. Na naszych rowerach użytkownicy spędzili ponad 236 mln minut, o ponad 15 mln więcej niż w 2022 r., co jest równowartością 449 lat w ciągłej podróży. W tym roku, który jest dla nas szczególnie wyjątkowy ze względu na skalę nowych projektów, mamy szansę znacznie zwiększyć te wyniki. Szacujemy, że w szczycie sezonu oddamy w ręce użytkowników niemal 20 tys. rowerów, co stanowić będzie wzrost o kilkadziesiąt procent względem zeszłego rok. Sam Metrorower ma zaś potencjał, by wygenerować niemal 10-12 mln wypożyczeń – mówi Wojtkiewicz.

Podczas przerwy sezonowej wszystkie rowery Nextbike przeszły przegląd techniczny, a serwisanci dokonali niezbędnych napraw i wymiany uszkodzonych elementów. Wszystkie jednoślady wrócą na ulice miast w pełni przygotowane na ten sezon. Tegoroczny sezon rowerowy potrwa dziewięć miesięcy – do końca listopada. Całorocznymi systemami będą m.in. Wrocław oraz Metrorower.

Wspieraj z zieloną, miejską rewolucję

We flocie Nextbike w 2024 r. będzie blisko 20 tys. rowerów posiadających z tyłu reklamowe „listki”, co oznacza niemal 40 tys. powierzchni reklamowych dla partnerów biznesowych. Rowerowa reklama ma potencjał ekologicznego dotarcia do kilkunastu milionów polskich konsumentów w dużych i małych miastach.

Każde działanie firmy ma wpływ na społeczeństwo czy środowisko – produkcja, logistyka, obsługa klienta. Nie inaczej jest w przypadku promocji i marketingu. W Nextbike kładziemy duży nacisk, by nasze działania reklamowe pomagały firmom ograniczać reklamowy ślad węglowy, a tym samym wspierały realizację celów klimatycznych, które przed biznesem stawiają wymogi ESG – tłumaczy Marcin Sałański, Rzecznik Prasowy Nextbike Polska. Jednocześnie dbamy o realizację wymagań ESG wewnątrz własnej organizacji. Nasze rowery tworzymy z wysokiej jakości komponentów, pochodzących od europejskich, m.in. niemieckich i polskich dostawców. Dzięki temu ich żywotność wynosi do 10 lat. Dzięki zelektryfikowanej i mobilnej flocie serwisowej ponad 70 proc. prac naprawczych przeprowadzamy bezpośrednio na ulicach. Nie przewozimy powietrza, efektywnie obsługujemy rowery tam, gdzie to potrzebne, a stare i zużyte rowery poddajemy recyklingowi we własnych zakładach, ograniczając nasze emisje CO2 i marnotrawstwo materiałów – dodaje.

Dzięki zrównoważonemu modelowi biznesowemu w dziedzinie mikromobilności Nextbike realizuje kilka celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. Niezależna agencja ratingowa imug (Institut für Umwelt-Markt-Gesellschaft) z siedzibą w Hanowerze oceniła i potwierdziła, że firma wypełnia następujące cele: dobre zdrowie i jakość życia, wzrost gospodarczy i godna praca, zrównoważony rozwój miast i społeczeństwa, działania w dziedzinie klimatu.

Nowoczesność w tradycyjnej odsłonie

Aplikacja Nextbike obsługuje w tej chwili ponad 300 miast w 27 krajach Europy, w tym 70 miast w Polsce. Systemy rowerów publicznych istnieją w Polsce od 2008 roku, a największym z nich jest warszawskie Veturilo, Wrocławski Rower Miejski, a od lutego tego roku Metrorower. Pomimo swojej nowoczesności, stanowią one integralną część konwencjonalnych systemów transportu publicznego, uzupełniając istniejącą infrastrukturę autobusową, tramwajową lub kolejową. W ten sposób rowery publiczne odzwierciedlają harmonijną symbiozę tradycji z nowoczesnością, stając się nieodłączną częścią dynamicznie ewoluującej infrastruktury miejskiej. Ich popularność nie kończy się na dużych aglomeracjach miejskich. Systemy rowerowe w mniejszych miastach są również popularne i z roku na rok rozwijają m.in. w Pszczynie, Grodzisku Mazowieckim czy Ciechanowie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lime rozpoczyna kolejny sezon w Warszawie

Mobilność

Lime rozpoczyna kolejny sezon w Warszawie

inf. pras. Lime 23 lutego 2024

Paryż. Mieszkańcy za drogim parkowaniem. Znamy wyniki referendum

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lime rozpoczyna kolejny sezon w Warszawie

Mobilność

Lime rozpoczyna kolejny sezon w Warszawie

inf. pras. Lime 23 lutego 2024

Paryż. Mieszkańcy za drogim parkowaniem. Znamy wyniki referendum

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5