Partner serwisu
Prawo & Finanse

Nextbike Polska zakończył restrukturyzację

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Nextbike Polska zakończył restrukturyzację
fot. Nextbike
Blisko czteroletnia restrukturyzacja Nextbike Polska już oficjalnie dobiegła końca. Warszawski Sąd Okręgowy zatwierdził układ kończący postępowanie restrukturyzacyjne. Spółka podkreśla, że utrzymała pozycję lidera na polskim rynku współdzielonych miejskich rowerów publicznych.

– To dla nas wyjątkowy dzień. Po czterech latach intensywnych negocjacji z wierzycielami i partnerami biznesowymi oraz licznych prac nad optymalizacją biznesu udało nam się pomyślnie zakończyć proces restrukturyzacji – mówi członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Nextbike Konrad Kowalczuk. Z 66,7 mln zł wierzytelności większość (42 miliony) umorzono. Blisko 15 mln zł objął w formie SWAP-a na akcje jeden z akcjonariuszy – TIER Mobility. – Dodatkowo, w trakcie postępowania, spłaciliśmy już blisko 4 mln zł. Wyraźnie świadczy to o ciężkiej pracy całego naszego zespołu, który od tej pory może w pełni skupić się na rozwoju naszego biznesu na rynku współdzielonej mobilności miejskiej – zaznacza Kowalczuk.

Prezes zarządu Grupy Nextbike Tomasz Wojtkiewicz zapewnia, że podczas restrukturyzacji firma umocniła pozycję na rynku. – Obecnie obserwujemy znaczący wzrost dynamiki pozyskiwania nowych kontraktów projektowych, a stabilizacja naszej pozycji na rynku umożliwi realizację kolejnych ambitnych projektów i dalsze generowanie zysków. Teraz, z solidną podstawą, możemy intensywniej rozwijać miejską mobilność i wciąż podnosić jej jakość – zapewnia. Przypomina o pozyskanych i zrealizowanych kontraktach: uruchomieniu zmodernizowanego systemu Veturilo w Warszawie, wprowadzeniu Metroroweru w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz powrót do obsługi Łódzkiego Roweru Publicznego.

Już w bieżącym roku Nextbike unowocześnił szereg mniejszych systemów roweru publicznego: w Częstochowie, Ciechanowie, Koninie czy Żyrardowie. Łączna liczba rowerów w polskich systemach firmy już w marcu, przed uruchomieniem usługi w niektórych miastachzbliżała się do 20 tysięcy. Do poniesionych w czasie restrukturyzacji porażek należy za to zaliczyć przegrany proces z władzami metropolii trójmiejskiej w sprawie systemu Mevo.

Proces restrukturyzacyjny Nextbike Polska rozpoczął się latem 2020 r. Do trudnej sytuacji finansowej spółki przyczyniła się – między innymi – pandemia COVID-19 i wprowadzony w celu jej przeciwdziałania lockdown. Spółka już w 2022 r. zdobyła zgody 93% wierzycieli na zakończenie restrukturyzacji, ale wyrok pozwalający formalnie zakończyć postępowanie restrukturyzacyjne zapadł dopiero teraz. – Propozycje układowe przewidują podział wierzycieli na siedem grup, obejmujących poszczególne kategorie interesów. W zależności od grupy spłaty zobowiązań nastąpią od 3 do 8 lat – informuje operator.

Plany Nextbike Polska na przyszłość obejmują dalsze poszerzanie oferty dla polskich samorządów z zakresu rowerów publicznych. Szczególny nacisk firma chce położyć na rozwój oferty reklamowej dla partnerów komercyjnych. Wspomina też o planach uruchomienia innowacyjnych usług dla innych rynków grupy Nextbike. W ich zakres ma wchodzić produkcja i recycling części zamiennych, obsługa klienta i technologie informatyczne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Mobilność

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Metropolia GZM 05 lipca 2024

Warszawa: Jest umowa na rowerową infrastrukturę na Andersa

Przestrzeń

Poznań buduje kolejne drogi rowerowe

Przestrzeń

Poznań buduje kolejne drogi rowerowe

Poznańskie Inwestycje Miejskie 26 czerwca 2024

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Mobilność

GZM konsultuje następne odcinki Velostrad

Metropolia GZM 05 lipca 2024

Warszawa: Jest umowa na rowerową infrastrukturę na Andersa

Przestrzeń

Poznań buduje kolejne drogi rowerowe

Przestrzeń

Poznań buduje kolejne drogi rowerowe

Poznańskie Inwestycje Miejskie 26 czerwca 2024

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5