23 sierpnia akcje Nextbike Polska S.A. zadebiutowały na rynku NewConnect warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Tuż po debiucie jedna akcja rowerowego dostawcy była wyceniana na nieco ponad 113 zł, a słupki rosły.
Jak
informowano już w maju, chodzi o emisję 51 tys. akcji na okaziciela serii C z wyłączeniem prawa poboru.
– Debiut na NewConnect to dla naszej firmy ogromnie ważne wydarzenie, krok milowy w naszym rozwoju, potwierdzający dojrzałość organizacyjną Nextbike Polska, bardzo dobre perspektywy i wysoki potencjał do dalszego dynamicznego wzrostu – powiedział prezes spółki Tomasz Wojtkiewicz.
– Co istotne, Nextbike Polska jest pierwszą firmą na świecie z branży bikesharingu, która debiutuje na giełdzie. Pozyskane środki w cieszącej się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów ofercie prywatnej poprzedzającej upublicznienie przeznaczamy na dalszy rozwój na rosnącym rynku miejskich systemów rowerowych – dodał.
fot. Jakub Dybalski W tym roku spółka m.in. ruszyła z nowa umową w Warszawie, rozbudowała system rowerowy w Łodzi i ruszyła z nowym systemem w Kołobrzegu. Wojtkiewicz podczas debiutu wspominał, że firma widzi duży potencjał w mniejszych miastach i miejscowościach wypoczynkowych, ale też czeka na przetargi w Chorzowie i w Trójmieście. W sumie dziś w Polsce jest mniej więcej 15 tys. rowerów publicznych, z czego tych nextbike’owych ok. 80 proc. Według szefa spółki polski potencjał jest trzy razy większy.
– Upublicznienie Spółki zbiegło się w czasie z jeszcze jednym strategicznie kluczowym dla nas wydarzeniem, czyli
uzyskaniem licencji na działalność w krajach skandynawskich. Wraz z debiutem Nextbike Polska otwiera się więc nie tylko na nowe, szerokie grono inwestorów, ale także na nowe rynki działalności – mówił Wojtkiewicz.