Partnerzy serwisu:
Komunikacja

NesoBus zaczyna testy we Wrocławiu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
NesoBus zaczyna testy we Wrocławiu
fot. Bartosz Chochołowski / MPK Wrocław
MPK Wrocław rozpoczęło testy wyprodukowanego w naszym kraju autobusu wodorowego. Pojazd stworzyła Grupa Polsat Plus. Zamiast spalin z jego rury wydechowej wydobywa się jedynie destylowana para wodna. Autobus ładuje się w 15 minut i na jednym ładowaniu może przejechać nawet 450 kilometrów.

NesoBus stworzyli polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Może pomieścić 93 pasażerów. Ma 37 miejsc siedzących, klimatyzację, internet 5G oraz 6 gniazdek ładowania USB. Design jego wnętrza został stworzony przez włoskich projektantów. Jest cichy i komfortowy.

– Sukcesywnie inwestujemy w rozwój komunikacji zbiorowej i nowy tabor – kupujemy nowe tramwaje i autobusy. Od początku kadencji przeznaczyliśmy na ten cel ponad miliard złotych. Teraz czas na testy pojazdu przyszłości - autobusu wodorowego. To rozwiązanie dosłownie stworzone dla miast i aglomeracji odpowiadające na wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi. NesoBus napędzany zielony wodorem nie emituje spalin, a jedynie parę wodną i dzięki specjalnym filtrom oczyszcza powietrze. Przyszłość dzieje się dzisiaj! – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

Testy autobusu wodorowego we Wrocławiu potrwają do 1 lipca włącznie. W poniedziałek (27 czerwca) spotkamy go na linii 129. MPK Wrocław zadbało już o zamontowanie stacji wodorowej, niezbędnej do ładowania pojazdu.

A jak wygląda sam pojazd z technicznego punktu widzenia?

– Osobiście uważam, że autobusy elektryczne będą jak pagery, które już teraz są eksponatem w muzeum a wodorowce są jak telefony komórkowe – mówi Krzysztof Balawejder, prezes wrocławskiego MPK.
NesoBus jest efektywny – zużywa średnio 8 kg wodoru na 100 kilometrów. Ma silnik elektryczny. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Wodór ze zbiornika fizycznie łączy się z tlenem z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna, która zasila niewielkie akumulatory stanowiące źródło prądu dla silnika. Pobierane powietrze musi być w pełni oczyszczone przez specjalne filtry, by ogniwo paliwowe otrzymało czysty tlen. Nie ma procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym autobus emituje z rury wydechowej destylowaną parę wodną. NesoBus działa na tak zwany zielony wodór, pozyskiwany w procesie elektrolizy, zasilanym energią z OZE. Nie emituje więc spalin i oczyszcza powietrze.

– Jesteśmy dumni, że NesoBus został od podstaw stworzony w Polsce przez polskich konstruktorów. Autobus jest w pełni funkcjonalny, ma 450 km zasięgu, a tankowanie wodorem zajmuje jedynie 15 minut. Oznacza to, że na jednym tankowaniu może jeździć dwa dni. Nasza marka "Neso" oznacza: nie emituję spalin, oczyszczam. Wierzymy, że transport miejski może się zmienić na w pełni ekologiczny – mówi Maciej Stec, wiceprezes zarządu Grupy Polsat Plus.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Świdnik wybrał dostawcę autobusów wodorowych. Będzie debiut

Komunikacja

Wodorowy Solaris już w Lublinie

Komunikacja

Wodorowy Solaris już w Lublinie

Solaris 07 września 2023

Zobacz również:

Wrocław. Remont torowiska na Legnickiej na finiszu

Przestrzeń

Wrocław. Remont torowiska na Legnickiej na finiszu

Paulina Falkiewicz 30 sierpnia 2023

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Bartosz Chochołowski 28 sierpnia 2023

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Komunikacja

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Świdnik wybrał dostawcę autobusów wodorowych. Będzie debiut

Komunikacja

Wodorowy Solaris już w Lublinie

Komunikacja

Wodorowy Solaris już w Lublinie

Solaris 07 września 2023

Zobacz również:

Wrocław. Remont torowiska na Legnickiej na finiszu

Przestrzeń

Wrocław. Remont torowiska na Legnickiej na finiszu

Paulina Falkiewicz 30 sierpnia 2023

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Komunikacja

MPK Wrocław ma pierwszy elektrobus

Bartosz Chochołowski 28 sierpnia 2023

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Komunikacja

Wrocław. Elektrobusy zadebiutują we wrześniu

Jakub Rösler 01 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5