Nowe torowisko z siecią trakcyjną, drugi tor, zmodernizowana jezdnia, pętla tramwajowa oraz przystanki w zmienionej lokalizacji. To wszystko sprawi, że komfort jazdy mieszkańców Mysłowic znacznie się poprawi. Inwestycję wartą ponad 54,8 milionów złotych wykona sopocka grupa NDI. W procedurze przetargowej nie było odwołań.
Modernizacja dotyczy torowiska oraz sieci trakcyjnej na linii tramwaju nr 14 w Mysłowicach na odcinku blisko 4 km toru pojedynczego. Remont obejmie także układ drogowy oraz wszystkie sieci podziemne w ciągu ulic Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców.
– Torowisko zostanie wykonane w technologii bezpodsypkowej, w której szyny mocowane są elastyczną masą zalewową na bazie żywicy poliuretanowej w kanałach szynowych betonowych płyt torowych. Masa zalewowa zapewnia sprężyste przenoszenie obciążeń pojazdów szynowych oraz tłumienie drgań i hałasu. To tzw. system szyny pływającej lub szyny w otulinie (ERS) – mówi Marcin Wawrzacz dyrektor projektu z firmy NDI, generalnego wykonawcy prac. – Modernizacja torowiska obejmie również pętlę tramwajową w rejonie dworca PKP i budowę dodatkowych rozjazdów tramwajowych wraz ze sterowaniem i ogrzewaniem zwrotnic. Poza tym wykonana zostanie nowa sieć trakcyjna i kable zasilające. Roboty drogowe obejmą przebudowę jezdni, chodników, miejsc postojowych, zjazdy oraz wloty ulic poprzecznych. Zaplanowana została także budowa ronda u zbiegu ulic Krakowskiej i Towarowej – dodaje Marcin Wawrzacz.
Częściowo zmieni się lokalizacja istniejących przystanków. Powstaną nowe przystanki przy skrzyżowaniu pl. Mieroszewskich i ul. Słowackiego oraz przy ul. Starokościelnej – nieopodal komendy policji. W zakresie sieci uzbrojenia terenu przebudowane zostaną: kanalizacja deszczowa, sanitarna i ogólnospławna wraz z przyłączami, sieć gazowa i wodociągowa, sieci elektroenergetyczne oraz telekomunikacyjne. Przebudowane zostanie również oświetlenie uliczne.
Inwestorem zakresu torowego jest spółka Tramwaje Śląskie, natomiast część drogową finansują Mysłowice. Wykonawcą wyłonionym w przetargu jest sopocka grupa NDI. Całkowity koszt inwestycji to 54,837 mln zł brutto. Więcej o przetargu pisaliśmy
tutaj.