Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

NCBR po cichu ponownie wybiera firmy, które zbudują narodowy elektrobus

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2020-01-21 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

NCBR po cichu ponownie wybiera firmy, które zbudują narodowy elektrobus
Fot. Solaris
W grudniu Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wybrało firmy dopuszczone do udziału w postępowaniu. Z 13 chętnych do konkursu zakwalifikowano 10 firm i konsorcjów.

Do konkursu zakwalifikowano następujące firmy i konsorcja:

– Politechnika Śląska
– Temsa
– konsorcjum Autosan, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Elektrotechniki, Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA, Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP, Sieć Badawcza Łukasiewicz- Przemysłowy Instytut Motoryzacji, oraz Politechnika Warszawska
– MAN
– Solaris
– konsorcjum WB Electronics SA i Nysa Zakład Pojazdów
– Volvo
– RIOT
– konsorcjum spółek RAFAKO i Agencji Rozwoju Przemysłu
– konsorcjum Electric Fleet Research, GTK Instruments Łukasz Kruszelnicki oraz EBUS

Nieważność złożonych wniosków była powodem usunięcia z konkursu ofert AIU+ a także konsorcjum Veramo SA, Eurabus GmbH, oraz Fuemfe GmbH. Z kolei firma Energis Sp. z o.o. nie wykazała spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Teraz NCBR powinno zaprosić wykonawców do składania ofert wstępnych. Do pierwszego etapu fazy badawczo-rozwojowej, zgodnie z przepisami przetargu może trafić 10 podmiotów, więc wszyscy zainteresowani. W tej fazie firmy będą musiały skonstruować jeden prototyp autobusu. Do drugiej dostanie się maksymalnie 7 producentów i tu trzeba będzie skonstruować trzy rodzaje autobusów. Faza trzecia, czyli wdrożeniowa, jest przeznaczona dla najlepszych, ale formalnie mogą się w niej znaleźć wszystkich siedmiu z fazy drugiej.

Konkurs ma docelowo doprowadzić do opracowania projektu nowego autobusu elektrycznego, który ma być przystosowany do zasilania bateryjnego i wodorowego, a także posiadać konkretne rozwiązania autonomiczne.

Autobusy zostaną kupione przez samorządy, które podpisały umowę z NCBR–em. W tym 6 z nich zostanie na pewno sprzedanych, jeśli będą spełniały podstawowe założenia. Umowy na zakup kolejnych 201 autobusów dojdą do skutku, jeśli samorządy dostaną minimum 60–procentowe dofinansowanie z NFOŚiGW. Pozostałe 876 autobusów znalazło się w prawie opcji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polski Elektrobus, podejście nr 2. Chcą go budować m.in… Turcy

Prawo & Finanse

Polski Elektrobus, podejście nr 2. Chcą go budować m.in… Turcy

Jakub Dybalski 27 sierpnia 2019

NCBR po raz drugi chce kupić narodowe autobusy

Prawo & Finanse

NCBR po raz drugi chce kupić narodowe autobusy

Jakub Dybalski 15 lipca 2019

NCBR. Nie ma konkursu, będzie dialog techniczny

Prawo & Finanse

NCBR. Nie ma konkursu, będzie dialog techniczny

Jakub Dybalski 21 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5