Nayva w roku 2018 sprzedała 68 pojazdów autonomicznych. To znacząco więcej niż w roku poprzednim. Firma wyspecjalizowała się w produkcji niedużych busów, które mogą przewieźć do kilkunastu pasażerów. Często pojawiają się one na lotniskach czy firmowych lub uniwersyteckich kampusach.
Oprócz charakterystycznych autonomicznych i elektrycznych busów, które pojawiły się po raz pierwszy w roku 2015, Navya pracuje także nad autonomiczną taksówką oraz pojazdem przemysłowym.
Autonomiczne busy Navya spotkamy m.in. na lotnisku w nowozelandzkim Christchurch, w australijskim Perth, Singapurze czy Las Vegas. W Europie znajdziemy je w Paryżu czy w
Neuhausen, gdzie zostały po raz pierwszy wdrożone do regularnej komunikacji miejskiej zarządzanej przez VBSH. Za to wdrożenie odpowiada spółka celowa Trapeze – AmoTech. Navya współpracuje także z Siemensem i Wienner Linien w zakresie wprowadzenia
autonomicznej linii komunikacji miejskiej w Aspern Seestad.
– Rok 2018 przyniósł sprzedaż 68 pojazdów autonomicznych, co przełożyło się na wzrost liczby eksploatowanych pojazdów do 116 – mówił pod koniec marca na konferencji podsumowującej wyniki roczne spółki jej prezes Etienne Hermite. Zauważył przy tym, że 12 pojazdów trafiło do Azji, 45 do Europy, zaś 6 na rynek Ameryki Północnej.
W ciągu ostatniego roku przychody spółki wzrosły o 85% do poziomu 19 mln euro. Firmie udało się zwiększyć także odsetek przychodów generowany z dodatkowych usług związanych z obsługą sprzedanych pojazdów do 12,2%z 9,6% w roku 2017. Navya zapewniła sobie także dodatkowe finansowanie z Europejskiego Banku Inwestycyjnego w wysokości 15 mln euro.
Znaczna część wydatków firmy kierowana jest na ciągle rozbudowywane działy rozwoju i sprzedaży, co ma zagwarantować w przyszłości szeroką obecność na globalnym rynku. Obecnie zatrudnionych jest ponad 270 pracowników, a we dwóch wspomnianych działach liczba pracowników wzrosła o ok. 40%.
Właścicielami Navya są: Christophe Sapet (ponad 4%), Robolution Capital (ponad 40% udziałów zarządanych przez 360 Capital Partners), fundusz inwestycyjny powiązany z władzami Paryża i regionu, a także Valeo i Keolis, które posiadają po nieco ponad 14% udziałów.