W salonach dealerskich Seata można zamówić hulajnogę elektryczną SEAT eXS. Pojazd powstał we współpracy z Segwayem. Hulajnoga nie jest tania, ale jest dostępna w opcji finansowania osobno lub razem z samochodem. Seat chwali się, że to początek zmiany profilu firmy - z producenta samochodów na dostawcę mobilności.
eXS to elektryczna hulajnoga, która rozwija prędkość maksymalną 25 km/h (jest więc zbieżna z zapowiadanymi przez ministerstwo infrastruktury przepisami dopuszczającymi taka właśnie prędkość), a jej bateria pozwala na przejechanie bez ładowania nawet 25 km. Firma reklamuje ją jako uzupełnienie pozostałych środków komunikacji w mieście, rozwiązanie, które ułatwia przejazd na ostatnim odcinku podróży na uczelnię, do biura, czy domu. Użytkownicy e-hulajnogi mają docenić również krótki czas pełnego ładowania akumulatora – 3,5 godziny.
Model wyposażono w oszczędne przednie i tylne światła LED oraz konfigurowalne oświetlenie ambientowe. Komfort jazdy zapewniają większe koła, amortyzatory oraz tempomat. W kontroli parametrów hulajnogi pomaga wyświetlacz LCD, a wbudowany modem Bluetooth zapewnia komunikację z dedykowaną aplikacją na smartfona. Konstruktorzy wyposażyli eXS w zabezpieczający przed kradzieżą system, który w momencie wykrycia ruchu uruchamia alarm dźwiękowy i wysyła powiadomienia na telefon.
Hulajnoga dostępna jest w klasycznym czerwonym kolorze z logo SEAT, a o barcelońskim rodowodzie pojazdu przypomina fragment mapy stolicy Katalonii na jego podnóżku. Model eXS można nabyć już w polskich salonach SEAT-a w cenie 2599 zł brutto. Dealerzy zapewniają opcje finansowania pojazdu oddzielnie lub razem z samochodem.
Seta przekonuje, że wyprodukowanie i sprzedaż hulajnogi eXS stworzonej we współpracy z Segwayem oraz prezentacja samochodu koncepcyjnego Minimó jest realizacją strategii, zgodnie z którą firma ma być liderem Grupy Volkswagen w projektowaniu pojazdów miejskich i wdrażaniu rozwiązań dedykowanych mikromobilności.