Wykonawca zachodniego odcinka II linii metra zapowiada zmiany w organizacji ruchu związane z rozpoczęciem budowy stacji C8 Płocka. Przy okazji przedstawiciele Metra podsumowali wydatkowanie środków na rozbudowę metra o odcinki 3+3 – na odcinek zachodni na Wolę wydano ok. 4% wartości kontraktu, a na wschodni-północny na Targówek ok. 25% wartości umowy.
Wykonawca zachodniego odcinka II linii metra, na Wolę, do stacji C6 Księcia Janusza, przygotowuje się do rozpoczęcia pierwszych prac konstrukcyjnych. – W rejonie stacji Księcia Janusza, gdzie prace prowadzone są od listopada zeszłego roku, kończymy I etap przebudowy sieci, związany z uwolnieniem terenu pod budowę szybu startowego. Naszym celem jest rozpoczęcie w I połowie kwietnia robót konstrukcyjnych, czyli wykonywania ścian szczelinowych w ramach komory startowej – mówi Krzysztof Piasecki, szef kontraktu ze strony wykonawcy, firmy Gulermak.
Tutaj w zeszłym tygodniu przełożono ruch na ulicy Górczewskiej. – Od Księcia Janusza do Elekcyjnej ruch odbywa się jezdnią południową. Natomiast dalej, od Księcia Janusza w kierunku Bemowa, po stronie północnej. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do miesięcy wakacyjnych – mówi Piasecki.
Mniej więcej w analogicznym stopniu zaawansowania prac znajduje stacja C7 Młynów. – Przebudowana jest większość kolizji. W połowie kwietnia przystępujemy do drążenia ścian szczelinowych – informuje kierownik kontraktu. Ulica Górczewska pozostanie w dalszym ciągu zamknięta do momentu zakończenia budowy stacji. – W okresie letnim poprawimy komunikację dla pieszych i rowerzystów – zapowiada Konrad Piasecki.
Pora na PłockąTeraz mieszkańcy Woli muszą liczyć się
z utrudnieniami w rejonie stacji C6 Płocka. – Zostanie wprowadzona organizacja ruchu umożliwiająca budowę tej stacji – zapowiada Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego. – W weekend 7-9 kwietnia planujemy zakończenie robót na ulicy Wolskiej, której jezdnia w stronę Centrum zostanie otwarta. W ten sam weekend zamknięta zostanie ulica Płocka – informuje Konrad Piasecki. Zachowany zostanie dojazd do posesji nr 13-15-17 po tymczasowej jezdni oraz ruch pieszy do Wolskiej.
Zamknięcie potrwa do zakończenia budowy metra. – Komunikacja zostanie przełożona na ulicę równoległą, czyli Skierniewicką. Dotyczy to linii 103, 136 i nocnych. Przy Siedmiogrodzkiej zostanie uruchomiona para przystanków autobusowych – informuje Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów w ZTM Warszawa. Aby ułatwić ruch, na Kasprzaka zostanie wykonany lewoskręt w Skierniewicką (patrząc od strony al. Prymasa Tysiąclecia). Ponadto zostaną wprowadzone ułatwienia na skrzyżowaniu Płockiej i Górczewskiej.
Niestety, nie wszyscy kierowcy samochodów przestrzegają wydzielenia pasa autobusowo-tramwajowego na Skierniewickiej. Jak jednak wyjaśniają urzędnicy, szerokość tego pasa nie pozwala na wprowadzenie separatorów czy innych blokad – autobusy miałyby bowiem problem z mijaniem. Zapowiadane jest za to nowe oznakowanie poziome, skierowano też wniosek do policji o częstsze kontrole.
Zamknięcie Płockiej umożliwi w pełni rozpoczęcie budowy stacji. – Do wykonywania ścian szczelinowych przystąpimy pod koniec czerwca. Wyprzedzająco będziemy wykonywać pewne elementy związane z obudową wejść do stacji (kilka sekcji) – informuje Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu.
Zaawansowanie pracPrzy okazji przedstawiania zmian przedstawiciele Metra poinformowali o zaawansowaniu prac na budowie odcinków 3+3. – W związku z przebudową infrastruktury i innymi pracami przygotowawczymi, które były prowadzone po stronie zachodniej, wydatkowano kwotę ok. 48,7 mln zł, co stanowi ok. 4% wartości kontraktu o wartości 1,14 mld zł brutto. Ta kwota w porównaniu do analogicznych prac na odcinku centralnym II linii czy bielańskim I linii jest podobna – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra.
Bardziej zaawansowane prace trwają na odcinku wschodnim-północnym. – Tutaj przerób jest większy. Tam trwa już faza budowy konstrukcji i
montażu maszyn do drążenia tuneli. Wartość zapłaconych środków to kwota 260 mln zł, co stanowi 25% wartości kontraktu – informuje Lejk.