Partner serwisu
Mobilność

Na rowerze do Tychów. GZM zamawia koncepcję techniczną dla Velostrady nr 3

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
01-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. GZM

Podziel się ze znajomymi:

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia ogłosiła przetarg na opracowanie szczegółowej koncepcji technicznej dla budowy katowickiego odcinka Velostrady nr 3, która połączy Katowice z Tychami.

Koncepcja techniczna ma dotyczyć budowy katowickiej części velostrady o długości ok. 6 km. Zadanie jest podzielone na dwa odcinki. Pierwszy o długości ok. 2,2 km, wg wstępnych założeń, ma prowadzić od Giszowca, po wschodniej stronie DK86, w pasie drogowym, do ul. Solskiego. Zgodnie z wymogami GZM trasa powinna zostać zaprojektowana w taki sposób, aby zminimalizować wycinkę drzew. Na tym odcinku konieczne jest uwzględnienie ekranów akustycznych.

Drugi odcinek o długości ok. 3,9 km pobiegnie od przejścia podziemnego w obrębie ul. Solskiego na terenie dzielnicy Murcki, w pasie drogowym (DK 86), a następnie planowanym tunelem pod ul. Kołodzieja i w rejon ronda przy ul. Kołodzieja i ul. Bielskiej. Dalej trasa przejdzie przez łącznice DK 86 (kładką) i przez Park Murckowski, a następnie skręci w ul. Żubrów Murckowskich. Dalszy przebieg związany jest z przejściem do ul. Leśników. Na końcowym etapie trasa pobiegnie terenami równoległymi do DK 86, znajdującymi się w pasie dawnej linii kolejowej, pasie drogowym lub bezpośrednio do niego przylegającymi. Tereny te porośnięte są w znacznym stopniu drzewami, a w przeszłości częściowo stanowiły teren linii kolejowej, która kończyła się na tyskim Czułowie.

Termin składania ofert mija z dniem 8.10.2024 r. Po podpisaniu umowy przyszły wykonawca będzie miał osiem miesięcy na przygotowanie koncepcji.

Metropolitalna droga rowerowa łącząca Tychy z Katowicami, będzie liczyć docelowo niemal 11 km. Ma być odpowiedzią na potrzeby transportowe mieszkańców tych dwóch dużych miast i połączyć je w sposób najbardziej optymalny. Dotychczas na tej trasie nie powstało połączenie dla rowerzystów, a jazda rowerem po DK 86 jest de facto niemożliwa. Katowicki odcinek ma liczyć ok. 6,05 km (docelowo 7,90 km), a tyski – ok. 3,1 km. Większość trasy ma przebiegać w linii prostej i można będzie ją pokonać w ciągu godziny.

Na początku roku Miasto Tychy przygotowało program funkcjonalno-użytkowy części Velostrady nr 3. Na ten cel GZM przeznaczyła dla miasta w sumie ponad 270 tys. zł wsparcia. Pozwoli to miastu na rozpisanie dużego przetargu na projekt i budowę w ramach przyspieszonego trybu „zaprojektuj i wybuduj”. Prace budowlane mają być prowadzone w sezonie 2026, a zakończenie całej inwestycji nie powinno nastąpić później niż w połowie 2027 r.

Velostrada nr 3 jest jedną z kluczowych tras w Metropolii. Łącznie ma powstać 9 szybkich dróg rowerowych o łącznej długości ok. 120 km.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GZM przeprowadzi forum obywatelskie. W tle poprawa komunikacji

Mobilność

GZM przeprowadzi forum obywatelskie. W tle poprawa komunikacji

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2024

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Przestrzeń

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Jakub Rösler 09 sierpnia 2024

GZM: Integracja biletowa musi być pełna. To nasz cel

Prawo & Finanse

Bytom z nową śródmiejską linią autobusową

Komunikacja

Bytom z nową śródmiejską linią autobusową

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2024

Metropolia GZM z budżetem na 2024 r. Najwięcej na transport

Prawo & Finanse

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Przestrzeń

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Redakcja/inf. pras. 14 listopada 2023

Zobacz również:

GZM przeprowadzi forum obywatelskie. W tle poprawa komunikacji

Mobilność

GZM przeprowadzi forum obywatelskie. W tle poprawa komunikacji

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2024

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Przestrzeń

Bytom z szansą na kolejne przystanki kolejowe

Jakub Rösler 09 sierpnia 2024

GZM: Integracja biletowa musi być pełna. To nasz cel

Prawo & Finanse

Bytom z nową śródmiejską linią autobusową

Komunikacja

Bytom z nową śródmiejską linią autobusową

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2024

Metropolia GZM z budżetem na 2024 r. Najwięcej na transport

Prawo & Finanse

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Przestrzeń

Kolej w służbie Metropolii. Rekord frekwencji

Redakcja/inf. pras. 14 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5