Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MZK Słupsk z przetargiem na 6 elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2022-01-21 16:00
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-09 04:30
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
MZK Słupsk z przetargiem na 6 elektrobusów
fot. MZK Słupsk
MZK w Słupsku właśnie ogłosił przetarg na zakup 6 autobusów elektrycznych. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny. Dofinansowanie ma wynieść prawie 12,45 miliona złotych w formie dotacji, a także prawie 4,7 miliona w formie pożyczki. Oferty w postępowaniu można składać do 24 lutego 2022 roku.

Słupsk jest kolejnym miastem, do którego dotrą pojazdy elektryczne dzięki dofinansowaniu z Zielonego Transportu Publicznego. Ostatnio Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) podsumował pierwszy i drugi nabór programu. MZK Słupsk otrzymał dofinansowanie w ramach pierwszego naboru. Przewoźnik dostanie prawie 12,45 miliona złotych dotacji, a także niecałe 5 milionów złotych pożyczki po to, żeby zakupić 6 autobusów elektrycznych wraz z potrzebną infrastrukturą do ładowania.

Nie tylko autobusy

Zamówienie opiewa, poza dostawą autobusów i infrastruktury zasilającej, także na dostawę sprzętu diagnostycznego do pojazdów, system monitoringu wizyjnego, który będzie rejestrował pracę pantografów w rejonie pętli autobusowej, udzielenie gwarancji na dostarczone pojazdy i elementy ładowania, a także obsługę pogwarancyjną oraz szkolenia pracowników.

Jakich autobusów chce więc dawna stolica województwa słupskiego?

Autobusy muszą być fabrycznie nowe, w pełni niskopodłogowe, a także przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Długość pojazdów ma mieścić się w przedziale 11,5 do 12,5 metra. Elektrobusy mają mieścić minimum 75 pasażerów, z czego minimum 25 na miejscach siedzących. Przewidziano miejsca na wózek inwalidzki, a także wózek dziecięcy.

Pojazdy mają mieć jeden silnik o mocy minimum 160 kW i muszą przejeżdżać minimum 120 kilometrów na jednym ładowaniu. Autobusy muszą być dostosowane zarówno do wolnego jak i szybkiego ładowania. Elektrobusy mają mieć ledowe oświetlenie, system informacji pasażerskiej oraz klimatyzację i ogrzewanie. Kabina kierowcy zabudowana. Układ drzwi to 2:2:2, a pojazdy mają być także wyposażone w monitoring wizyjny. Ponadto w autobusach mają się także znaleźć porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, a także czujniki parkowania z tyłu autobusu.

Dostawy w ciągu 450 dni

Termin realizacji określono na 450 dni od dnia podpisania umowy, z czego dwa pierwsze pojazdy zostaną odebrane w tym terminie, a pozostałe autobusy zostaną odebrane pięć dni po pierwszej transzy. O udział w postępowaniu mogą się ubiegać firmy, które w przeciągu ostatnich 3 lat dostarczyły minimum 4 fabrycznie nowe autobusy niskopodłogowe klasy Maxi, ponadto w takim samym przedziale czasowym dostarczył minimum jedną ładowarkę pantografową, a także minimum jedną stację wolnego ładowania w zajezdni.

Oferty można składać do 24 lutego 2022 roku. O wyborze zdecydują: cena - 75%, właściwości techniczne, eksploatacyjne oraz ekologiczne - 12%, gwarancja na baterie trakcyjne oraz na każdy pojazd, każda w zakresie 5%, a ostatnią składową jest gwarancja na ładowarki i infrastrukturę zasilającą - 3%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Komunikacja

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Jakub Rösler 08 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kraków rozpoczyna testy elektrycznego Irizara

Przestrzeń

Kraków rozpoczyna testy elektrycznego Irizara

Redakcja 19 stycznia 2022

Głogów chce kupić autobusy elektryczne

Komunikacja

Głogów chce kupić autobusy elektryczne

Jakub Rösler 21 stycznia 2022

101 wniosków w drugim naborze Zielonego Transportu Publicznego

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Komunikacja

Pińczów z jedną ofertą na autobusy

Jakub Rösler 08 sierpnia 2022

Zobacz również:

Kraków rozpoczyna testy elektrycznego Irizara

Przestrzeń

Kraków rozpoczyna testy elektrycznego Irizara

Redakcja 19 stycznia 2022

Głogów chce kupić autobusy elektryczne

Komunikacja

Głogów chce kupić autobusy elektryczne

Jakub Rösler 21 stycznia 2022

101 wniosków w drugim naborze Zielonego Transportu Publicznego

Komunikacja

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5