Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim ogłosił właśnie postępowanie dotyczące zakupu sześciu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Zakup jest dofinansowany ze środków europejskich z POIiŚ na lata 2014-2020.
Do Ostrowa Wielkopolskiego dotrą kolejne autobusy elektryczne. Tamtejszy przewoźnik, MZK Ostrów Wielkopolski, właśnie ogłosił przetarg na zakup sześciu elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania.
Zamawiający chciałby, żeby autobusy były w stanie pokonywać na jednym ładowaniu minimalnie 130 kilometrów. Długość autobusów określono na około 12 metrów, a pojazdy mają być też w pełni niskopodłogowe. Elektrobusy mają pomieścić minimum 69 pasażerów, z czego co najmniej 24 na miejscach siedzących. Dodatkowo w pojeździe mają zostać zamontowane minimum 4 siedzenia składane, przymocowane do ścian autobusu. Wszystkie z tych siedzeń mają być dostępne bezpośrednio z niskiej podłogi.
Napęd ma zapewnić jeden lub wiele silników, a ich łączna minimalna moc to 160 kW. Minimalna pojemność magazynu energii to 250 kWh, a magazyn może mieć formę akumulatorów, superkondensatorów lub innych, równoważnych rozwiązań. Autobusy mają mieć wbudowane ograniczenie prędkości do 80 km/h, a także mają być wyposażone w mechanizm rekuperacji energii.
Nowe autobusy będą ładowane poprzez złącze plug-in jak i poprzez pantograf. W ramach zamówienia wykonawca ma dostarczyć także trzy dwustanowiskowe ładowarki plug-in.
Kierowcy pojazdów mają mieć do dyspozycji kabinę typu zamkniętego lub półzamkniętego. Preferowany układ drzwi to 2:2:2. W pojazdach znajdzie się klimatyzacja oraz ogrzewanie. Oświetlenie autobusów ma być w przeważającej większości ledowe. Kolejne systemy jakie pojawią się w ostrowskich autobusach to monitoring oraz Wi-Fi dla pasażerów.
Zakup jest możliwy dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Autobusy mają dotrzeć do zamawiającego do 31 października 2023 roku. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali lub wykonują co najmniej jedno zamówienie dotyczące dostaw autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami, a wartość tego zamówienia musi wynosić co najmniej 10 milionów złotych brutto.
Oferty w postępowaniu można składać do 16 września bieżącego roku. A o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydują cena - 60%, a także kryteria techniczno-eksploatacyjne - 40%. Na kryteria techniczno-eksploatacyjne składają się: materiał elementów konstrukcyjnych, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, wysokość od podłoża (bez załączonego układu przyklęku) na progu (stopniu) wejścia, rozwiązania konstrukcyjne silnika lub silników, zużycie energii elektrycznej w przeliczeniu na 100 przejechanych kilometrów, technologia oświetlenia autobusu oraz zastosowanie technologii SiC w przetwornicy napięcia zasilania silnika trakcyjnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.