Od piątku 10 czerwca przez kolejne 10 dni będzie testować K-Busa E-Solar City II. Dodatkowo pojazd jest wyposażony w panele fotowoltaiczne. .tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}
Pojazd został skonstruowany od podstaw jako zeroemisyjny autobus miejski. Długość autobusu to 6,685 m, a szerokość 2,06 m. Może pomieścić do 26 osób. Z uwagi na swoje wymiary kursować będzie na linii nocnej 100.
Autobus E-Solar City posiada układ napędowy Nissan e-nV 200 o mocy 80kW/109KM. Wyposażony w baterie o pojemności 40 kWh oferuje zasięg 130-150 km. Ładowanie 0,8 - 1 godziny może zwiększyć zasięg o kolejne 100 km. Dodatkowo pojazd odzyskuje energię dzięki rekuperacji, ładując baterię trakcyjną podczas hamowania lub zjazdu ze wzniesienia.
Firma K-Bus ma siedzibę w Hornstein w Austrii. Zakład produkcyjny mieści się w Słowenii.