Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MZK Jastrzębie-Zdrój z przetargiem na obsługę linii po PKM

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-01-08 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MZK Jastrzębie-Zdrój z przetargiem na obsługę linii po PKM
fot. MZK Jastrzębie/FB
Jastrzębski organizator transportu publicznego rozpisał przetarg na pięcioletnią obsługę kilkunastu linii autobusowych na obszarze Czerwonki–Leszczyn, Żor i ościennych gmin. Dziś te linie obsługuje PKM Jastrzębie-Zdrój.

Przetarg, zapowiadany we wstępnym ogłoszeniu informacyjnym już jesienią, dotyczy linii oznaczonych numerami zaczynającymi się od cyfry „3”. W sumie to 890 000 wozokilometrów rocznie, czyli 4 450 000 wozokilometrów przez pięć lat.

Przewoźnik, który ma obsługiwać te linie, musi dysponować minimum 14 autobusami 12-metrowymi, mieszczącymi co najmniej 80 pasażerów, a także jednym autobusem krótkim (MIDI), w którym zmieści się 35 pasażerów. Wszystkie pojazdy powinny spełniać normę emisji spalin Euro 5. W powyższej liczbie nie mieszczą się dodatkowe pojazdy rezerwowe.

Na oferty czekają w MZK do 18 lutego. Zamawiający jeszcze nie opublikował SIWZ, więc nie wiadomo jak wyglądają kryteria wyboru oferty.

Obecna sytuacja w Jastrzębiu–Zdroju jest kłopotliwa od kilku lat i wielokrotnie o niej pisaliśmy. Międzygminny Zakład Komunikacyjny to organizator transportu dla Jastrzębia–Zdroju, Żor i kilku mniejszych gmin. W przetargu z 2015 r. na dziesięcioletnią obsługę linii niespodziewanie dotychczasowy przewoźnik PKM, należący do MZK, przegrał. Wygrał Warbus. Od tego czasu trwa przepychanka pomiędzy urzędnikami, przewoźnikami i lokalnymi politykami dotycząca obsługi linii.

Dziś połowę kursów które przypadły Warbusowi (właśnie na obszarze Czerwonki–Leszczyn, Żor i ościennych gmin), realizuje PKM jako podwykonawca. To jednak tylko połowa pracy, którą przewoźnik wykonywał wcześniej, w dodatku za mniejsze pieniądze, bo na zasadzie podwykonawstwa.

To powoduje, że sytuacja finansowa przewoźnika jest nienajlepsza. Lokalnym politykom zależy na utrzymaniu zatrudnienia ponad setki pracowników spółki. W zeszłym roku planowano przekształcenie właścicielskie w PKM, które przede wszystkim polegałoby na pozbyciu się jej przez MZK. Rozważano m.in. sprzedaż lub komunalizację (PKM stało by się miejskim przewoźnikiem z Jastrzębia–Zdroju).

Według informacji lokalnych serwisów tydzień temu 10 pracowników PKM (z obsługi biurowej i technicznej) otrzymało wypowiedzenia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jastrzębie-Zdrój. Darmowa komunikacja i kłopoty PKM

Komunikacja

Jastrzębie-Zdrój. Darmowa komunikacja i kłopoty PKM

Jakub Dybalski 24 sierpnia 2017

MZK Jastrzębie likwiduje bilety mieszkańcom Wodzisławia

Komunikacja

MZK Jastrzębie likwiduje bilety mieszkańcom Wodzisławia

Jakub Dybalski 18 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5