Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

MZK Chodzież kupi jeden elektobus

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-02-16 14:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MZK Chodzież kupi jeden elektobus
fot. MZK Chodzież
Miejski Zakład Komunikacji w Chodzieży rozpisał przetarg na dostawę fabrycznie nowego autobusu elektrycznego wraz z ładowarką. Zakup jest możliwy dzięki programowi Zielony Transport Publiczny.

Wymagany jest pojazd o długości 8,5-9,5 m, który pomieści min. 45 pasażerów, z czego 15-21 na miejscach siedzących. Autobus musi być niskopodłogowy albo niskowejściowy (dopuszcza się podest za drzwiami głównymi). Zamawiający oczekuje drzwi w układzie 1-2-0, otwieranych do wewnątrz. Wymagane są szyby boczne przyciemniane 40-60%, minimum po dwa okna przesuwne. Pojazdy będą klimatyzowane. Ogrzewanie zostanie zapewnione konwektorami i systemem nagrzewnic. Przewidziano monitoring, nagłośnienie, system informacji pasażerskiej, biletomat na karty płatnicze.

Autobus musi być napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie lub silnikami elektrycznymi umieszczonymi przy osi napędowej o sumarycznej mocy min. 160 kW – z funkcją ograniczania prędkości do 70 km/h. W układzie napędowym musi być zastosowany system odzyskiwania energii z hamowania i redukcji prędkości jazdy. Wymagana pojemność magazynów energii elektrycznej to min. 240 kWh, pozwalająca na przejechanie minimum 130 km na pełnym naładowaniu – przy maksymalnym obciążeniu autobusu.

Zamówienie obejmuje także ładowarkę z dwoma złączami plug-in o mocy całkowitej 80 kW z możliwością jednoczesnego ładowania autobusów na dwóch stanowiskach z mocą po 40 kW lub korzystania z ładowania jednego autobusu na jednym stanowisku z mocą 80kW.

Termin składania ofert mija 21 marca. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej trzy autobusy elektryczne klasy midi, z czego co najmniej dwa pochodził z państw członkowskich UE, bądź państw, z którymi podpisano umowy o równym traktowaniu, a co najmniej jeden pojazd musi być eksploatowany w ruchu liniowym przez okres minimum 12 miesięcy. O wyborze zdecydują cena (60%), liczba miejsc dla pasażerów (5%), podział szyby przedniej (5%), szyby w części pasażerskiej (5%), poszycie zewnętrzne autobusu (5%), silnik trakcyjny (5%), okres gwarancji na magazyny energii elektrycznej (5%) oraz okres gwarancji całopojazdowej (10%).

Na dostawy przeznaczono 14 miesięcy – nie później jednak niż do końca czerwca 2023 r. MZK eksploatuje już jednego Solarisa Urbino 8,9 LE electric.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5