MZK Bydgoszcz ponowiły przetarg na dostawę 12 autobusów przegubowych z napędem spalinowym, spełniającym normę emisji Euro VI, które mają zostać dostarczone w ramach leasingu finansowego.
Długość autobusów określono w przedziale 17,9-18,2 metra. Pojazdy mają mieścić minimum 135 pasażerów, z czego minimum 40 na miejscach siedzących, a co najmniej 14 miejsc ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe, a wysokość podłogi w drzwiach nie może być większa niż 34 centymetry. Układ drzwi to 2-2-2-2. Będą one miały minimum 1,2 m szerokości i będą otwierane do wewnątrz. Przewidziano jedno miejsce dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Napęd zapewni silnik spalinowy o mocy minimum 250 kW, który spełni normy emisji Euro VI. Autobusy będą klimatyzowane, ogrzewane oraz monitorowane. Pojawi się też system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz kasowniki biletowe i porty USB dla pasażerów.
Długość trwania leasingu określono na 84 miesiące a więc na 7 lat. Po upływie okresu leasingu MZK będą mogły wykupić każdy z autobusów za złotówkę. Dostawy autobusów podzielono na trzy etapy. Dostawa czterech pierwszych pojazdów ma nastąpić w ciągu 310-320 dni od momentu podpisania umowy, druga transza ma zostać dostarczona w przedziale 320-330 dni od zawarcia umowy, natomiast pozostałe cztery autobusy do 340 dni od podpisania umowy.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat dostarczyli minimum 10 nowych, niskopodłogowych i przegubowych autobusów miejskich, które spełniają normę emisji Euro VI, w ramach maksymalnie dwóch dostaw.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 82%, materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów - 15% oraz liczba miejsc siedzących dostępna z niskiej podłogi - 3%.
Przypomnijmy, że przewoźnik
próbował już kupić 12 autobusów w ubiegłym roku, natomiast w postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta, dlatego przetarg unieważniono.