Od dziś oficjalnie Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej ma nowe logo i identyfikację wizualną. Znak oparto na symbolu strzałki wskazującej kierunek, w którym zmierza firma. Jak wskazuje spółka, nawiązuje ona również do grafik na znakach drogowych oraz przycisku „start”, co ma podkreślać działanie i rozwój.
Kolorystyka bazuje na poprzednim logotypie, co ma zapewnić kontynuację. – Odświeżając wizerunek MZK, bazowaliśmy na misji, wizji, wartościach i celach strategicznych spółki, akcentując takie elementy jak nowoczesność, dynamika oraz ekologia. W ten sposób chcemy pokazać kierunek, który obraliśmy. Zaprojektowanie logo i opracowanie księgi znaku zleciliśmy profesjonalistom, więc całość wpisuje się w nowoczesne trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej, takie jak wyrazistość, czytelność i minimalizm. Teraz czeka nas etap oswajania mieszkańców z tymi nowymi elementami, ale zamierzamy robić to stopniowo, tak żeby nie generować zbędnych kosztów – wyjaśnia Hubert Maślanka, prezes spółki.
Nowe logo pojawiło się już na stronie internetowej i fanpage’u Spółki na Facebooku. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie wewnętrznych zmian, a następnie oznakowanie budynku oraz taboru.
Za projekt logo, grafik i opracowanie księgi znaku odpowiada firma PS.Reklama. Koszt wyniósł 5 000 zł netto.