Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MZK Bielsko-Biała ponownie próbuje kupić autobusy przegubowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-15 16:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MZK Bielsko-Biała ponownie próbuje kupić autobusy przegubowe
fot. MZK Bielsko-Biała
MZK w Bielsku-Białej rozpisał nowy przetarg na dostawy czterech nowych autobusów przegubowych. Poprzednie postępowanie, w którym wystartował jedynie Solaris, zostało unieważnione. Teraz zmieniono wymagania, kryteria oceny i czas realizacji.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech autobusów przegubowych, wyprodukowanych w 2021 r. Zamawiający wymaga autobusów o długości 17,5-18,75 m. Pojemność określono na min. 138 pasażerów, z czego 38 na miejscach siedzących. Podłoga ma być płaska, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Wymagany jest układ drzwi 2-2-2-2. Zmawiający wymaga silnika o mocy min. 230 kW. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, nagłośnienie, wyświetlacze, kasowniki, system lokalizacji dla potrzeb udzielania priorytetu w ruchu, system zliczania pasażerów, monitoring.

Termin składania ofert mija 11 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały dostawę co najmniej trzech autobusów klasy mega z silnikami o zapłonie samoczynnym (ON) spełniającymi normę czystości spalin Euro 6.

O wyborze decydują cena (70%), ocena rozwiązań technicznych (15%), warunki gwarancji (15%). Znaczenie kryterium ceny wzrosło o dziesięć punktów procentowych. Pod uwagę brane będzie 14 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, obowiązujący okres międzyobsługowy autobusów , pojemność skokowa silnika, moc silnika, zawieszenie przednie, sposób otwierania okna u kierowcy, pojemność skokowa silnika, sposób otwarcia drugich i trzecich drzwi, sposób otwarcia okna bocznego u kierowcy, automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrokinetyczną, klimatyzacja – dostęp do filtra osuszacza i ilość czynnika chłodzącego potrzebna do pierwszego napełnienia układu klimatyzacji, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, ocena możliwości odzysku energii hamowania, liczba miejsc siedzących z dostępem bezpośrednim z poziomu niskiej podłogi, podatność napraw pokolizyjnych poszycia bocznego autobusu, instalacja systemu do neutralizacji wirusów, bakterii, grzybów oraz innych drobnoustrojów.

Na realizację zamówienia przeznaczono siedem miesięcy – to o dwa miesiące dłużej niż przy pierwszym podejściu. Szacowana wartość zamówienia to niezmiennie 6 mln zł.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5