Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MZA z umową wieloletnią. Plany zakupu 800 autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-06-19 11:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZTM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MZA z umową wieloletnią. Plany zakupu 800 autobusów
fot. MZA Warszawa
Dzisiaj (19 czerwca) Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podpisał z Miejskimi Zakładami Autobusowymi umowę wieloletnią do 2027 r. Umożliwi ona spółce realizację planów inwestycyjnych, związanych z modernizacją zaplecza czy zakupem taboru.

To już kolejna umowa wieloletnia między organizatorem a miejskim przewoźnikiem. – Obecny kontrakt kończy się w 2017 r. Od około roku pracowaliśmy nad nowym porozumieniem. To dobry dokument, wzorowany na umowach dotychczas zawieranych z prywatnymi przewoźnikami. Wymagający, ale dający też bonusy – powiedział Wiesław Witek, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

W umowie znalazły się zapisy związane z wymaganiami co do wozów, czy też kierowców, którzy będą musieli znać układ komunikacyjny, topografię Warszawy, przepisy porządkowe i taryfowe, a także język polski na poziomie średniozaawansowanym. Podobne rozwiązania są wymagane już w niedawno zawartych kontraktach z przewoźnikami prywatnymi.  – Spółka miejska to nasz podstawowy filar, jeżeli chodzi o przewozy autobusowe. Kładziemy absolutny nacisk, by MZA była liderem nie tylko pod względem przejechanych wozokilometrów, ale też jakości  – tak, jak dotychczas  – podkreśla Katarzyna Strzegowska, zastępca dyrektora ZTM.

Nowa umowa będzie obowiązywać od 1 stycznia 2018 r. do końca 2027 r. Jej wartość sięga 8,447 mld zł. – To umowa dość trudna, wymagana jest jakość na wysokim pułapie. Co prawda są bonusy, ale one są możliwe przy naprawdę dobrych autobusach i dobrze wyszkolonych kierowcach. ZTM nas ostatnio mocno rozlicza, ale wierzę, że dzięki planowanym inwestycjom uda się te bonusy uzyskać z tytułu nowej umowy – powiedział Jan Kuźmiński, prezes MZA.

Jak dodaje, w 2018 r. zaplanowano 88 mln wozokilometrów, a od 2019 r. wartość ta rocznie będzie kształtowała się na poziomie 84 mln wozokilometrów. Dla porównania – poprzednia umowa wieloletnia startowała z poziomu 79 mln wozokilometrów i przy 1015 wozach. W tym roku MZA wykonają natomiast już 89 mln wozokilometrów.

Umowa wieloletnia, tak jak dotychczas, zabezpieczy plany inwestycyjne spółki. – Przez ostatnie 10 lat wymieniliśmy ponad 1100 autobusów. To 80% naszego taboru. Teraz autobusy są nowoczesne, z których pasażerowie powinni być zadowoleni – mówi Kuźmiński.

W ramach nowej umowy MZA planują – sukcesywnie – zakupić bądź wydzierżawić 800 pojazdów, z czego 610 to przegubowce. Wartość ta zawiera też 130 elektrycznych przegubowców. Pozostałe wozy będą 10- i 12-metrowe. – Dziś średni wiek pojazdów nie jest zły, ale walczymy o to, by te najstarsze egzemplarze zniknęły z warszawskich ulic – podkreśla Witek.

Prowadzone będą też dalsze inwestycje w zaplecza. Do tej pory udało się zmodernizować halę Stalowej, trwają prace na Woronicza, gdzie przebudowywana będzie druga hala. Tę zajezdnię wyposażono już w panele fotowoltaiczne oraz 30 stanowisk do ładowania elektrobusów. W końcowym etapie projektowania znajduje się Redutowa, która ma zostać oddana do użytku w 2020-21 r.

Jak podkreślają przedstawiciele ZTM, umowy z pozostałymi przewoźnikami miejskimi są zawarte. – Umowy z Metrem, Tramwajami Warszawskimi i SKM trwają i będą trwały, mamy również opcję ich aneksowania z możliwością wydłużenia terminów. Mamy również zabezpieczone środki w prognozie wieloletniej an realizację tych przewozów – podkreśla Strzegowska.



Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: 80 autobusów dla MZA wyleasinguje Mercedes

Komunikacja

Warszawa: 80 autobusów dla MZA wyleasinguje Mercedes

Martyn Janduła 09 czerwca 2017

Warszawa wybiera elektryki Solarisa

Komunikacja

Warszawa wybiera elektryki Solarisa

Martyn Janduła 09 czerwca 2017

ZTM chce podpisać umowy długoletnie na przewozy. Nawet na 22 lata

Prawo & Finanse

ZTM chce podpisać umowy długoletnie na przewozy. Nawet na 22 lata

Witold Urbanowicz 26 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5