Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie wzbogacą się o kolejne autobusy LNG. Dzisiaj spółka podpisała umowę z Autosanem na dostawy 90 pojazdów na licencji Solbusa. Wartość kontraktu to 166 mln zł.
Przedmiotem umowy jest dostawa 90 przegubowych autobusów LNG. W sierpniu przetarg wygrała firma Autosan, oferując realizację zamówienia za 165,7 mln zł brutto i pokonując tym samym jedynego konkurenta – firmę Solaris. Jeden autobus przegubowy został wyceniony na 1,841 mln zł brutto.
– Ten rodzaj napędu sprawdził się i chcemy rozwijać go w warszawskim transporcie publicznym. Jesteśmy przekonani, że fabryka o tak bogatej tradycji i doświadczeniu, dostarczy nam tabor wysokiej jakości, z którego warszawiacy będą zadowoleni – mówi Jan Kuźmiński, prezes Miejskich Zakładów Autobusowych.
Producent zaoferował pojazdy Sancity na licencji autobusu Solbus SM18LNG. Autobusy, zgodnie ze specyfikacją zamówienia, mają pomieścić 120 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2-2. Pojazdy będą wyposażone w silniki amerykańskiej firmy Cummins i automatyczne skrzynie biegów ZF. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Pojazdy LNG miałyby zostać dostarczone w ciągu 80. tygodni od zawarcia umowy. Dostawy pierwszych dziesięciu wozów przewidziano nie wcześniej niż w grudniu 2021 r.
To nie pierwsze autobusy LNG we flocie MZA. Od 2015 r. spółka eksploatuje 35 przegubowych Solbusów. Do końca 2022 r. w barwach przewoźnika będzie kursowało w sumie 305 gazowców (dochodzą bowiem autobusy CNG – ostatnia umowa na partię pojazdów
została zawarta przed miesiącem).