Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MZA Warszawa wybiera gazowe autobusy MAN-a

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-04-25 11:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MZA Warszawa wybiera gazowe autobusy MAN-a
fot. Crusier, lic. CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 80 autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG. O zamówienie ubiegało się dwóch producentów, ale ostatecznie zamawiający wybrał tańszą ofertę MAN-a.

Zamówienie Miejskich Zakładów Autobusowych obejmuje dostawę 80 autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG (50 przegubowych i 30 o długości 12 metrów). To największa inwestycja w tabor niskoemisyjny w historii miejskiej spółki.

Autobusy klasy maxi o długości 11,8-12,2 m mają pomieścić 85 podróżnych, w tym  min. 24 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2 oraz silnik o mocy 180-230 kW.  Pojazdy przegubowe o długości 17,5-18,5 m mają pomieścić 120 podróżnych, w tym min. 39 na miejscach siedzących. Wymagane są drzwi w układzie 2-2-2-2 oraz silnik o mocy 200-250 kW.

Pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe, bez stopni pośrednich na podłodze, w przejściu środkowym oraz w drzwiach. Pojazdy będą też wyposażone w system rekuperacji, który musi magazynować energię odzyskiwaną podczas hamowania autobusu oraz jazdy tzw. „bez napędu”.  Wyposażenie obejmuje także system informacji pasażerskiej, emisji reklam, nagłośnienie, klimatyzację, monitoring.

Termin składania ofert minął na początku kwietnia. O zamówienie ubiegało się dwóch producentów – MAN i Solaris. Dzisiaj (25 kwietnia) zamawiający dokonał rozstrzygnięcia przetargu i wybrał ofertę złożoną przez MAN-a. Jej wartość to 132,3 mln zł brutto. Choć Solaris zdobył więcej punktów w ocenie technicznej, nie zdołał odrobić straty w kryterium ceny.

Po rozstrzygnięciu postępowania i podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 40 tygodni na rozpoczęcie dostaw pojazdów. Te powinny nastąpić jednak nie wcześniej niż w trzynastym tygodniu 2019 r. Zakup pojazdów to część wielkiego projektu ekologicznego spółki, według którego do końca 2020 roku na ulice Warszawy będzie wyjeżdżać niemal 300 pojazdów niskoemisyjnych bądź bezemisyjnych – gazowych, elektrycznych i hybrydowych. Miejskie Zakłady Autobusowe od roku 2007 kupiły w sumie 1156 autobusów, co oznacza wymianę 80 procent całej posiadanej floty.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jaworzno całkiem elektryczne? Praga: Tak się nie da

Mobilność

Jaworzno całkiem elektryczne? Praga: Tak się nie da

Jakub Dybalski 18 kwietnia 2018

Warszawa wydaje na transport co piątą złotówkę

Prawo & Finanse

Warszawa wydaje na transport co piątą złotówkę

Jakub Dybalski 17 kwietnia 2018

Warszawa. Porozumienie MZA i związkowców. Strajku nie będzie

Prawo & Finanse

Warszawa. Porozumienie MZA i związkowców. Strajku nie będzie

Jakub Dybalski 04 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5