Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

MZA Warszawa podpisały umowę z Ekoenergetyką na ładowarki

Dalej Wstecz
Autor:

jd/inf. pras.

Data publikacji:
2019-07-04 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MZA Warszawa podpisały umowę z Ekoenergetyką na ładowarki
fot. JD
Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowę na budowę 20 ulicznych punktów ładowania autobusów elektrycznych z polską firmą Ekoenergetyka. Wkrótce kolejny krok – podpisanie umowy na dostawę 130 elektrycznych autobusów przegubowych, dzięki którym z Traktu Królewskiego znikną pojazdy na olej napędowy.

Warszawskie autobusy elektryczne mogą być ładowane w dwójnasób – za pomocą wtyczki używanej podczas postoju na zajezdni oraz ładowarki ulicznej z wysięgnikiem, który łączy się z autobusem za pomocą pantografu. W tej chwili MZA używa jednej ładowarki pantografowej przy ulicy Spartańskiej – korzystają z niej autobusy linii 168 i 222.

Umowa podpisana z firmą Ekoenergetyka przewiduje budowę kolejnych dwudziestu urządzeń w siedmiu lokalizacjach – najwięcej, bo aż sześć na pętli Wilanów, cztery kolejne na Chomiczówce, a po dwa na Szczęśliwicach, Esperanto, Nowodworach, Browarnej i Młynowie.

Pierwsze urządzenia zaczną działać w połowie przyszłego roku, a całość kontraktu zostanie zrealizowana w ciągu 24 miesięcy. MZA zapłaci za niego 8.319.720 złotych brutto. To dobra cena, bo warszawski przewoźnik założył, że zamówienie może go kosztować nawet 17 220 000 zł brutto.

Zakup ładowarek jest częścią projektu zakupu 130 autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych (zakup autobusów jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach funduszu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko).

Zgodnie z założeniami władz miasta i zarządu MZA zakupy autobusów elektrycznych pozwolą na wyeliminowanie z Traktu Królewskiego, najbardziej reprezentacyjnej ulicy stolicy, pojazdów spalinowych. Do końca 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe mają mieć w sumie 160 bezemisyjnych autobusów elektrycznych i 145 niskoemisyjnych pojazdów gazowych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Cztery firmy chcą dostarczyć ładowarki dla MZA Warszawa

Prawo & Finanse

Cztery firmy chcą dostarczyć ładowarki dla MZA Warszawa

Jakub Dybalski 25 kwietnia 2019

MZA Warszawa: Pierwsze gazowe MAN-y wożą pasażerów

Komunikacja

MZA Warszawa: Pierwsze gazowe MAN-y wożą pasażerów

Witold Urbanowicz 09 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5