Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie ogłosiły zapowiadany przetarg na dostawę 80 autobusów zasilanych sprzężonym gazem CNG, w tym 50 przegubowych. Dostawy rozpisano w okresie do 2020 r., a ich wartość szacowana jest na 119 mln zł netto.
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez MZA Warszawa jest dostawa fabrycznie nowych autobusów miejskich w latach 2018–2020, zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Przetarg jest podzielony na dwa zadania. Pierwsze, mniejsze zakłada dostawę 30 pojazdów klasy maxi, natomiast drugie – 50 pojazdów przegubowych. Jednocześnie zamawiający przewiduje możliwość realizacji dodatkowych dostaw autobusów zgodnie z możliwościami, jakie daje prawo. Zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji zamówienia.
Termin składania ofert mija 6 marca. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które zrealizowały w ostatnich trzech latach dostawę lub dostawy autobusów miejskich zasilanych CNG o łącznej wartości netto (bez podatku VAT) wynoszącej co najmniej 60 mln zł. O wyborze decydują cena (85%), parametry techniczne (6%), ekologia (9%).
Zamówienie ma zostać zrealizowane do 27 marca 2020 r. Wartość zamówienia MZA szacuje na 119 mln zł.
Autobusy CNG otwierają zapowiadaną
serię przetargów na zakup autobusów z alternatywnym źródłem napędu. – Do roku 2020 nie będziemy już kupować autobusów z silnikami diesla – mówi niedawno Jan Kuźmiński, prezes MZA Warszawa. W następnej kolejności spółka planuje
kupić 130 autobusów elektrycznych.
W tej chwili Miejskie Zakłady Autobusowe dysponują 60 autobusami nisko lub bezemisyjnymi (20 pojazdów elektrycznych, 35 gazowych i 5 hybryd), a na koniec roku 2020 ich liczba wzrośnie już do 270 (prawie 20 procent całej floty). Spółka ma także kilkaset pojazdów wyposażonych w baterie słoneczne i elektrownię słoneczną na zajezdni „Woronicza” (kolejna powstanie na projektowanym oddziale „Redutowa”).