Obecnie zero- i niskoemisyjny tabor stanowi 22% floty MZA Warszawa. Do końca roku udział takich pojazdów ma wzrosnąć do 27%, a do końca 2022 r. – do 38%.
Jak podają MZA, wg stanu na 31 marca spółka posiadała 160 autobusów elektrycznych (zeroemisyjnych) i 145 autobusów gazowych LNG i CNG (niskoemisyjnych). Pozostałe wozy, które już się nie łapią do kategorii „czystych pojazdów”, to 245 autobusów spalinowych spełniających normę Euro 6, cztery pojazdy hybrydowe, 373 autobusy spalinowe z normą EEV, 125 autobusów z normą Euro 5 oraz 349 autobusów z normą Euro 4 i Euro 3.
Obecnie udział „czystego taboru” to 22%. Do końca roku ma wzrosnąć do 27%, a do końca przyszłego roku – do 38%.
To głównie za sprawą nowych autobusów gazowych. Solaris
rozpoczął już dostawy pojazdów CNG, w trakcie realizacji jest też
kontrakt z Autosanem na dostawy 90 autobusów LNG na licencji Solbusa.