fot. Dawidzet, lic. CC BY-SA 4.0autobusy w Myszkowie
Śląskie miasto rozstrzyga właśnie przetarg na operatora tamtejszej komunikacji, który będzie za nią odpowiedzialny przez najbliższe trzy lata. Linie trafią najpewniej pod zarząd spółki A21 z Żor, choć wszystkie pięć ofert przekracza zakładaną przez urząd miasta sumę, jaka ma zostać wydana.
Myszkowski urząd miejski szuka przewoźnika, który będzie obsługiwał siedem linii od stycznia przyszłego roku do końca grudnia 2019 r. Na przewozy, które obliczono na 1 407 680,7 wzkm (przy czym urzędnicy zaznaczają, że ten szacunek może się zmienić nawet o 20 proc.) zaplanowano w miejskim budżecie 5 152 111,36 zł. Najtańsza oferta jaką złożyło A21 opiewa na 5 166 188,17 zł, czyli 3,67 zł za wozokilometr.
W przetargu złożono też cztery inne propozycje. Konsorcjum PKS Południe i LZ Lazar (5,56 mln zł), PKS Grodzisk Mazowiecki (6,29 mln zł), MATI–Trans (6,67 mln zł) oraz Europa Express City (6,95 mln zł.)
Kryterium wyboru ofert to, poza ceną (94 proc.), średnik wiek proponowanego taboru. Jeśli Myszkowowi nie będzie przeszkadzało niewielkie przekroczenie ceny przez A21, to spółka nie powinna na tym stracić, bo zaproponowała autobusy nowe lub prawie nowe, o średnim wieku 1,44 roku. W takim samym wieku są pojazdy PKS Połodnie i Lazara, a nieco młodsze (średni wiek – 1,33 roku) te, które zaoferował MATI–Trans. Pojazdy przewoźników z Mazowsza są już wyraźnie starsze, bo mają średnio 4 lata. Zgodnie z dokumentacją przetargową autobusy mogą być wyprodukowane najwcześniej w 2012 r.
Myszkowscy urzędnicy zażyczyli sobie, by pojazdy obsługujące linie były całkowicie lub częściowo niskopodłogowe (jeśli w części, to niska podłoga musi stanowić minimum 35 proc. i być dostępna przy dwojgu drzwiach) i mieściły od 60 do 80 pasażerów, w tym od 20 do 30 na miejscach siedzących. Silniki muszą spełniać normę emisji spalin Euro 5. W każdym musi się znaleźć miejsce na wózek inwalidzki.
Komunikacja miejska w Myszkowie już wcześniej była obsługiwana przez prywatne firmy. Dwa lata temu ówczesnego wieloletniego operatora, firmę SANiKO zastąpiło wspomniane wyżej konsorcjum PKS Południe i Lazar, które odnowiło tabor autobusowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.