Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MR: Polska musi produkować, ale i kupować elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2017-10-02 09:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MR: Polska musi produkować, ale i kupować elektrobusy
Hala produkcyjna Volvo PolskaFot. Kasper Fiszer
Choć Polska jest znaczącym eksporterem taboru elektrycznego, po polskich miastach wciąż kursuje stosunkowo niewiele autobusów niskoemisyjnych – w pełni bądź częściowo elektrycznych. Ministerstwo Rozwoju chce zmienić to dzięki programowi wspierania elektromobilności. Zwiększające się zainteresowanie pojazdami niskoemisyjnymi zauważa Volvo Polska, jeden z najistotniejszych producentów taboru tego rodzaju.

W zeszłym tygodniu na terenie swojej wrocławskiej fabryki Volvo zaprezentowało autobus modelu 7900 Hybrid Electric dla belgijskiego przedsiębiorstwa TEC. Przedstawiciele koncernu podkreślali, że polski zakład jest liczącym się w skali świata producentem pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych. Znakomita większość autobusów trafia jednak do nabywców zagranicznych, a nie krajowych.

Kościński: przenieśmy doświadczenia eksploatacyjne na grunt polski

Podczas spotkania obecny był wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński. Wskazywał on, że resort chciałby, by liczba autobusów elektrycznych kursujących po polskich miastach uległa wkrótce radykalnemu zwiększeniu. – Cieszymy się, że polskie fabryki, a taką jest wrocławski zakład Volvo, są w stanie konkurować na trudnym europejskim rynku. Wierzę, że te doświadczenia zostaną przeniesione do Polski – stwierdził.

– Wierzę też, że rządowy program wspierający elektromobilność przyczyni się do szybkiego rozwoju niskoemisyjnego transportu w polskich miastach – mówił wiceminister. – Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów, głównie eksportując je. Obecnie obserwujemy zwiększone zainteresowanie ze strony miast polskich – zgodziła się z wskazanym przez Tadeusza Kościńskiego trendem Anna Nojszewska odpowiedzialna za kontakt z mediami w Volvo Polska.

Produkcja Volvo Polska przekracza 1000 wozów rocznie

– Chcemy brać aktywny udział w elektryfikacji polskiej komunikacji miejskiej – dodał Ulf Magnusson, wiceprezes Volvo Bus Corporation. W jego ocenie polskie samorządy coraz częściej chcą kupować pojazdy o napędzie innym niż spalinowy m.in. ze względu na ich cichy bieg i możliwość bezemisyjnej obsługi wybranych kwartałów miejskich, a także z uwagi na niższe koszty eksploatacji. W krótkim komunikacie prasowym koncern zwrócił także uwagę na dużą rolę środków europejskich oraz troski władz lokalnych o komfort mieszkańców i środowisko.

Jak wskazywała natomiast Joanna Pakos, główny księgowy i członek zarządu Volvo Polska, koncern oferuje obecnie stosunkowo szeroką gamę autobusów niskoemisyjnych – zarówno w pełni elektrycznych, jak i określanych jako „elektryczna hybryda” (a więc hybrydowych z możliwością ich doładowania z sieci, np. przy pomocy ładowarek pantografowych ustawionych na pętlach). – Oprócz pojazdu 12-metrowego Volvo 7900 mamy w portfolio także 18-metrowy autobus przegubowy – mówiła. W tym roku we wrocławskim zakładzie powstać ma łącznie 1100 autobusów (w tym turystycznych).

W tym roku autobusów mniej niż w 2016

To nieco mniej niż w 2016 r., kiedy produkcja osiągnęła najwyższy w historii poziom 1185 sztuk. Volvo Polska liczy jednak na zwiększenie wolumenu i planuje organizację pracy tak, by każdy kolejny gotowy egzemplarz wyjeżdżał z hali co dwie godziny (dziś co cztery przy jednozmianowym systemie pracy). – Na koniec 2018 r. chcielibyśmy też widzieć więcej autobusów elektrycznych na ulicach naszego miasta – dodała Joanna Pakos. Na spotkaniu nie padły jednak żadne deklaracje dotyczące możliwych dostaw dla przewoźników z Dolnego Śląska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Volvo prezentuje hybrydowy autobus dla belgijskiego TEC

Komunikacja

Volvo prezentuje hybrydowy autobus dla belgijskiego TEC

Kasper Fiszer 26 września 2017

W Płocku starcie trzech producentów na hybrydy

Komunikacja

W Płocku starcie trzech producentów na hybrydy

Witold Urbanowicz 25 września 2017

Już 30 hybryd Volvo w Sosnowcu

Komunikacja

Już 30 hybryd Volvo w Sosnowcu

Redakcja 22 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5