MPK Wrocław otworzył oferty na montaż smarownic na kilku pętlach tramwajowych. Dzięki temu ma być ciszej, a do tego tramwaje mają w mniejszym stopniu zużywać torowisko.
Przedmiotem przetargu jest montaż smarownic na kilku pętlach tramwajowych. Dzięki urządzeniom tramwaje mają ciszej pokonywać łuki, do tego w mniejszym stopniu zużywając infrastrukturę. Stosowany ma być biodegradowalny smar.
Urządzenia, na który rozpisano przetarg, mają pojawić się na pętlach:
- Leśnica – smarownica jednotorowa,
- Kromera – smarownica dwutorowa,
- Sępolno – smarownica jednotorowa oraz smarownica dwutorowa,
- Księże Małe – smarownica jednotorowa,
- Klecina – smarownica dwutorowa,
- Oporów – smarownica jednotorowa oraz smarownica dwutorowa.
Dzisiaj (12 maja) minął termin składania ofert. Swoje propozycje złożyły trzy podmioty. LWZ z Żórawiny zaproponowało 425,3 tys. zł brutto, Rail Tech Papla z Bielska-Białej – 466,2 tys. zł, a M&MR Trading z Gdyni – 733,5 tys. zł. Budżet określono na 492 tys. zł brutto.
O wyborze decydują cena (60%), okres gwarancji (30%), skrócony termin wykonania zamówienia (10%). Wszystkie podmioty zaoferowały wykonanie zamówienia w ciągu 120 dni od podpisania umowy, a dwa pierwsze gwarancję wydłużoną do 60 dni.
Smarownice zamontowano już pilotażowo na pętli Tarnogaj oraz na nowo wyremontowanym torowisku na skrzyżowaniu ul. Kołłątaja/Peronowej/Piłsudskiego. W ramach prac torowych w ciągu ulicy Olszewskiego smarownice pojawią się w tym roku na pętli Biskupin.