MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. Wystartował jedynie Modertrans, który jest gotów wykonać prace w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy.
Przedmiotem przetargu jest remont kapitalny 25 tramwajów typu 205 WrAs. To trzyczłonowe, częściowo niskopodłogowe pojazdy, produkowane od 2006 r. przez wrocławski Protram. Remont kapitalny obejmie pudło, podwozie, wnętrze oraz część elektryczną. We wnętrzu pojawią się ładowarki USB. Część pasażerka ma zostać doposażona w skuteczny układ ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji.
– Remont uwzględnia m.in. remont napędów i instalację klimatyzacji. Tramwaje będą mieć też praktycznie nowe „pudła”, czyli poszycie wierzchnie. Wykonawca będzie musiał dostosować też dach do montażu klimatyzatorów. Remont uwzględnia również montaż monitoringu, systemu informacji pasażerskiej i montaż nowego komputera pokładowego – wylicza Beata Pohl, zastępca kierownika działu technicznego MPK Wrocław.
Jedyną ofertę złożył poznański Modertrans, który jest gotów wykonać prace za 73,8 mln zł brutto, co idealnie – co do złotówki – mieści się w budżecie zamawiającego. W tej sytuacji rozstrzygnięcie wydaje się formalnością.
Producent zaoferował też 12 miesięcy gwarancji na tramwaj, 60 miesięcy gwarancji na perforację korozyjną, pękania oraz na zewnętrzne powłoki lakiernicze, a także 24 miesiące na nowe podzespoły. Zamówienie miałoby zostać zrealizowane w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy.
Równolegle toczy się postępowanie na remont kapitalny 17 tramwajów typu Skoda 16 T. O otwarciu ofert piszemy
tutaj.