MPK Wrocław kontynuuje serię niezbędnych prac torowych. Wybrano wykonawców dla prac przy rozjazdach na pl. Dominikańskim, skrzyżowaniu Piotra Skargi i Teatralnej, skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Powstańców Śląskich, a także przejeździe przez torowisko na pl. Strzegomskim.
Jedno z zamówień dotyczy wymiany rozjazdu dwutorowego pojedynczego
na pl. Dominikańskim od ul. Piotra Skargi. MPK Wrocław podpisało umowę 13 kwietnia z Zakładem Sieci i Zasilania. Jej wartość to 1,428 mln zł brutto. Przedmiotem drugiego zamówienia jest wymiana rozjazdu dwutorowego pojedynczego
na skrzyżowaniu ul. Piotra Skargi i Teatralnej od strony pl. Dominikańskiego. Zamawiający wybrał tutaj 13 kwietnia ofertę Zakładu Sieci i Zasilania na kwotę 916 tys. zł brutto. W obu przypadkach na realizację prac przeznaczono maksymalnie 60 dni.
Kolejny przetargi dotyczy remontu przejazdu przez torowisko
na pl. Strzegomskim. Przewidziano wymianę nawierzchni torowej wzdłuż Legnickiej z wymianą konstrukcji podtorza. Przewidziano budowę torowiska w postaci prefabrykowanych płyt torowych. Międzytorze w rejonie przejazdu zostanie zabudowane nawierzchnią asfaltową na podbudowie betonowej, natomiast w rejonie przejścia dla pieszych – kostką kamienną. MPK Wrocław wybrało 27 kwietnia ofertę Zakładu Sieci i Zasilania, które jest gotowe wykonać prace za 1,670 mln zł brutto. Na realizację przeznaczono 82 dni od dnia rozpoczęcia robót budowlanych wymagających wprowadzenia zmian w komunikacji zbiorowej (przyznanych zamknięć linii tramwajowej).
Następne zamówienie dotyczy wymiany rozjazdów i łuków
na skrzyżowaniu al. Gen. Józefa Hallera i ul. Powstańców Śląskich. W projekcie remontu torowiska przewidziano wymianę nawierzchni torowej rozjazdów i łuków wraz z zabudową torowiska. Torowisko tramwajowe zaprojektowano jako torowisko na istniejącej płycie betonowej z częściową zabudową betonową w miejscach przejść dla pieszych. Zamawiający wybrał 27 kwietnia ofertę firmy Torhamer, która jest gotowa wykonać prace za 2,201 mln zł brutto. Termin realizacji robót budowlanych wynosi 41 dni dla rozjazdów od strony pętli Krzyki oraz 41 dni dla rozjazdów od strony Arkad, licząc od dnia przyznanych zamknięć linii tramwajowych.