MPK Wrocław rozstrzygnęło przetarg na montaż smarownic na kilku pętlach tramwajowych. Dzięki temu ma być ciszej, a do tego tramwaje mają w mniejszym stopniu zużywać torowisko.
Przedmiotem przetargu jest montaż smarownic na kilku pętlach tramwajowych. Dzięki urządzeniom tramwaje mają ciszej pokonywać łuki, do tego w mniejszym stopniu zużywając infrastrukturę. Stosowany ma być biodegradowalny smar.
Urządzenia, na który rozpisano przetarg, mają pojawić się na pętlach:
- Leśnica – smarownica jednotorowa,
- Kromera – smarownica dwutorowa,
- Sępolno – smarownica jednotorowa oraz smarownica dwutorowa,
- Księże Małe – smarownica jednotorowa,
- Klecina – smarownica dwutorowa,
- Oporów – smarownica jednotorowa oraz smarownica dwutorowa.
Termin składania ofert minął przed połową maja. Wystartowały trzy firmy. Ostatecznie zamawiający wybrał wczoraj (1 lipca) ofertę firmy LWZ z Żórawiny, która złożyła najtańszą propozycję, opiewającą na kwotę 425,3 tys. zł brutto. Podmiot ten zadeklarował wykonanie zamówienia w ciągu 120 dni od zawarcia umowy.
Smarownice zamontowano już pilotażowo na pętli Tarnogaj oraz na nowo wyremontowanym torowisku na skrzyżowaniu ul. Kołłątaja/Peronowej/Piłsudskiego. W ramach prac torowych w ciągu ulicy Olszewskiego smarownice pojawią się w tym roku na pętli Biskupin.