MPK Wrocław rozstrzygnął przetargi na remont torowiska na pętli Zawalna oraz wzdłuż Żmigrodzkiej od Bałtyckiej do Broniewskiego. Przy okazji rozszerzono zakres prac o odcinek do ul. Na Polanki. Prace zaplanowano na te wakacje.
Jeden z przetargów dotyczy remontu trasy tramwajowej w ciągu Żmigrodzkiej od ul. Broniewskiego do skrzyżowania z ul. Bałtycką. Długość dwutorowego torowiska, poprowadzonego poza jezdnią, to ok. 558 m (1 116 mtp). Zaplanowano wykonanie torowiska zielonego, z wymianą podbudowy i budową systemu odwodnienia. Wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia przez torowisko. Wymienione zostaną słupy wraz z siecią trakcyjną.
– Mieszkańcy okolicznych bloków narzekali na hałas powodowany przez rozpędzone tramwaje. Dlatego, na ich prośbę, MPK wprowadziło ograniczenie prędkości na tym odcinku do 30 km/h. – opowiada prezes MPK Krzysztof Balawejder. Rozwiązaniem, by było cicho a jednocześnie tramwaje mogły jeździć ze standardową dla takiego wydzielonego torowiska prędkością, jest gruntowny remont torów – dodaje. Przy okazji miasto zdecydowało o zwiększeniu zakresu prac o odcinek do ul. Na Polance.
Wpłynęło aż sześć ofert, choć wszystkie przewyższają budżet określony na 6,3 mln zł brutto. Ostatecznie wygrała firma KZN Rail z ofertą na kwotę 8,460 mln zł brutto. Prace mają zostać wykonane w terminie od 27 czerwca do 19 sierpnia.
Drugie z postępowań dotyczy remontu pętli Zawalna. Celem remontu układu torowego jest wymiana nawierzchni torowej wraz z budową odwodnienia torowiska w obrębie torowiska wydzielonego oraz remont przejazdów tramwajowych na skrzyżowaniach z ul. Żmigrodzką i Zawalną. W sumie to 800 metrów toru pojedynczego. – Wrocławianie żartują, że w mieście już funkcjonuje tramwaj wodny. Wystarczy pierwszy lepszy deszcz a szyny na tej pętli są całe pod wodą – opisuje rzecznik MPK Tomasz Sikora. Nie dość, że nie ma tu odwodnienia, to jeszcze szyny się zapadły i bywa, że w ogóle nie widać ich spod głębokich kałuż. Pętla doczeka się całkowicie nowej nawierzchni – dodaje.
Wystartowało pięć podmiotów. Wszystkie przekroczyły budżet określony na 900 tys. zł brutto. Wygrał Zakład Sieci i Zasilania z ofertą na kwotę 996,7 tys. zł brutto. Roboty powinny zostać wykonane do 10 września, przy czym zamknięcie torowe zaplanowano w terminie od 27 czerwca do 29 sierpnia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.