Wrocław szykuje się do kolejnych remontów torowisk tramwajowych. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, które zarządza infrastrukturą tramwajową, ogłosiło przetargi na dokumentację dla remontu torowisk w ciągu Ruskiej i św. Mikołaja, a także wymiany rozjazdów na pl. Jana Pawła II.
Przedmiotem jednego z zamówień jest opracowanie dokumentacji projektowej dla remontu torowiska w ul. Św. Mikołaja oraz ul. Ruskiej. Jak opisuje MPK, wydzielone torowisko w ciągu ul. św. Mikołaja jest zabudowane w przeważającej części nawierzchnią asfaltową. Natomiast na w ciągu ul. Ruskiej torowisko jest wydzielone, zabudowane, po którym odbywa się ruch autobusowy. Podbudowa i zabudowa wykonana jest z betonu pokrytego nawierzchnią z masy mineralnoasfaltowej. Stan torowisk jest przeciętny – wyeksploatowane szyny, miejscowe zapadnięcia i pęknięcia szyn, ubytki nawierzchni.
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie projektów budowlanego i wykonawczego remontu torowisk tramwajowych wraz z demontażem (na czas budowy) i ponownym montażem rozbudowanego napędu zwrotnicy o detekcję tramwaju. Szyny mają zostać ułożone na podbudowie betonowej. Na odcinku od pl. Jana Pawła II do Kazimierza Wielkiego, poza skrzyżowaniami i przejazdami, założono zabudowę betonową z wibroziolacją. Łącznie objęto zamówieniem około 680 mtp.
Kolejne postępowanie dotyczy opracowania dokumentacji dla wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II. Węzeł rozjazdowy składa się z dwóch rozjazdów dwutorowych podwójnych z 18 krzyżownic, dwóch rozjazdów dwutorowych pojedynczych z 6 krzyżownic i skrzyżowania tramwajowego z 16 krzyżownic. Zwrotnice najazdowe – ryglowane, sterowane, ogrzewane, zwrotnice zjazdowe – typu sprężystego, ogrzewane. Stan techniczny torów jest przeciętny – zużycie eksploatacyjne zwrotnic i krzyżownic w rozjazdach, zużycie szyn, lokalne zapadnięcia, pękanie szyn i ubytki nawierzchni. Łącznie objęto zamówieniem jedno skrzyżowanie torowe oraz cztery rozjazdy: dwa rozjazdy dwutorowe podwójne oraz dwa rozjazdy dwutorowe pojedyncze.
– Efekt inwestycji będzie podobny do tego, który osiągniemy dzięki pracom przy dworcu głównym. To przede wszystkim bezpieczniejszy i sprawniejszy przejazd. Ale też większy komfort dla podróżnych, mniejszy hałas dla mieszkańców oraz równiejsza jezdnia dla kierowców – wyjaśnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK.
Termin składania ofert na Ruską i św. Mikołaja mija 15 stycznia, a na rozjazdy na pl. Jana Pawła II – 18 stycznia. O wyborze w obu przypadkach decydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na realizację projektów przeznaczono 84 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.