Aby ułatwić korzystanie z naszego serwisu korzystamy z plików cookie. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wrocław szykuje się do kolejnych remontów torowisk tramwajowych. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, które zarządza infrastrukturą tramwajową, ogłosiło przetargi na dokumentację dla remontu torowisk w ciągu Ruskiej i św. Mikołaja, a także wymiany rozjazdów na pl. Jana Pawła II.
Przedmiotem jednego z zamówień jest opracowanie dokumentacji projektowej dla remontu torowiska w ul. Św. Mikołaja oraz ul. Ruskiej. Jak opisuje MPK, wydzielone torowisko w ciągu ul. św. Mikołaja jest zabudowane w przeważającej części nawierzchnią asfaltową. Natomiast na w ciągu ul. Ruskiej torowisko jest wydzielone, zabudowane, po którym odbywa się ruch autobusowy. Podbudowa i zabudowa wykonana jest z betonu pokrytego nawierzchnią z masy mineralnoasfaltowej. Stan torowisk jest przeciętny – wyeksploatowane szyny, miejscowe zapadnięcia i pęknięcia szyn, ubytki nawierzchni.
Zakres zamówienia obejmuje wykonanie projektów budowlanego i wykonawczego remontu torowisk tramwajowych wraz z demontażem (na czas budowy) i ponownym montażem rozbudowanego napędu zwrotnicy o detekcję tramwaju. Szyny mają zostać ułożone na podbudowie betonowej. Na odcinku od pl. Jana Pawła II do Kazimierza Wielkiego, poza skrzyżowaniami i przejazdami, założono zabudowę betonową z wibroziolacją. Łącznie objęto zamówieniem około 680 mtp.
Kolejne postępowanie dotyczy opracowania dokumentacji dla wymiana rozjazdów i skrzyżowania torów na pl. Jana Pawła II. Węzeł rozjazdowy składa się z dwóch rozjazdów dwutorowych podwójnych z 18 krzyżownic, dwóch rozjazdów dwutorowych pojedynczych z 6 krzyżownic i skrzyżowania tramwajowego z 16 krzyżownic. Zwrotnice najazdowe – ryglowane, sterowane, ogrzewane, zwrotnice zjazdowe – typu sprężystego, ogrzewane. Stan techniczny torów jest przeciętny – zużycie eksploatacyjne zwrotnic i krzyżownic w rozjazdach, zużycie szyn, lokalne zapadnięcia, pękanie szyn i ubytki nawierzchni. Łącznie objęto zamówieniem jedno skrzyżowanie torowe oraz cztery rozjazdy: dwa rozjazdy dwutorowe podwójne oraz dwa rozjazdy dwutorowe pojedyncze.
– Efekt inwestycji będzie podobny do tego, który osiągniemy dzięki pracom przy dworcu głównym. To przede wszystkim bezpieczniejszy i sprawniejszy przejazd. Ale też większy komfort dla podróżnych, mniejszy hałas dla mieszkańców oraz równiejsza jezdnia dla kierowców – wyjaśnia Krzysztof Balawejder, prezes MPK.
Termin składania ofert na Ruską i św. Mikołaja mija 15 stycznia, a na rozjazdy na pl. Jana Pawła II – 18 stycznia. O wyborze w obu przypadkach decydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na realizację projektów przeznaczono 84 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.