Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MPK Wrocław rozstrzyga przetarg na tramwaje. Zwycięstwo Modertransu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-29 14:11
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Wrocław rozstrzyga przetarg na tramwaje. Zwycięstwo Modertransu
mat. Modertrans
MPK Wrocław otworzyło oferty w przetargu na dostawy do 46 nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów. O zamówienie ubiegały się dwie firmy – Modertrans i Pesa. Ostatecznie zamówienie trafi do poznańskiej firmy. Przewoźnik sporo zaoszczędzi na zakupie.

W styczniu MPK Wrocław ogłosiło przetarg na dostawy 25 sztuk fabrycznie nowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych, jednokierunkowych tramwajów z opcją na kolejne 21 pojazdów. Długość pojazdu ze zderzakami określono na maksymalnie 32.000 m.  Pojazd ma pomieścić min. 200 osób (przyjmując 0,20 m2 na osobę), w tym co najmniej 40 na miejscach siedzących. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

W zeszłym miesiącu minął termin składania ofert. Wystartowały dwa podmioty. Modertrans zaoferował tramwaje Gamma 2 za 204,600 mln zł brutto, natomiast Pesa proponuje Twisty za 216,795 mln zł brutto. Budżet na zadanie podstawowe został określony na 245,033 mln zł brutto. Dzisiaj (29 lipca) zamawiający rozstrzygnął postępowanie i wybrał ofertę Modertransu.

– Wybraliśmy bardzo dobry i sprawdzony produkt. Kilkadziesiąt tramwajów Modertransu pracuje we Wrocławiu. Ich solidność potwierdzają wskaźniki gotowości technicznej i wykorzystania taboru. Także nasi mechanicy, na co dzień pracujący z różnymi tramwajami, niemal jednogłośnie wskazywali na produkt Modertransu – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK. – Producentem jest polska firma, na dodatek będąca poznańską spółką komunalną. W trudnym czasie kryzysu covidovego wzajemne wsparcie samorządów jest wartością trudną do przecenienia.. Dotychczasowa współpraca z producentem oraz jego stabilna pozycja właścicielska i finansowa daje nadzieję na bezproblemową eksploatację i serwis – dodaje prezes.

– Co cieszy, to fakt, że zapłacimy mniej niż zakładaliśmy przed otwarciem ofert. Co cieszy podwójnie to fakt, że pieniądze zostaną w kraju, bo zwycięzcą jest polska firma – mówi Krzysztof Balawejder. Tramwaje, które otrzyma Wrocław, będą trójczłonowe. Pojazd powinien mieć maksymalnie cztery wózki, w tym co najmniej 2 wózki skrętne. – To dla nas szczególnie ważne, by pojazdy, które kupimy, nie niszczyły torowisk. Gammy dzięki lekkiej konstrukcji oraz równomiernie rozłożonym naciskom ośmiu osi nie będą negatywnie oddziaływały na nasze tory i rozjazdy. Tramwaje zostaną wyposażone w nowoczesny i energooszczędny układ napędowy o dużej wydajności – dodaje.

Jak informuje MPK, tramwaje, które trafią do Wrocławia, mają być rozwinięciem modelu Moderus Gamma LF 01 AC. – Moderus Gamma dla MPK Wrocław będzie uszyty na naszą miarę. Dziś wskazujemy, który tramwaj wybieramy – po podpisaniu umowy będziemy rozmawiać o wyposażeniu pojazdu a nawet o szczegółach wyglądu wewnątrz i na zewnątrz – mówi Balawejder. Jak zastrzega MPK, tramwaj dla Wrocławia to produkt „szyty na miarę”, dlatego prezentowany wygląd tramwaju to tylko wizualizacja rodziny tramwajów Moderus Gamma – ostateczny wygląd tramwaju, jak i zagospodarowanie wnętrza będą uzgadniane zaraz po podpisaniu umowy.

Na realizację całego zamówienia przeznaczono 32 miesiące od daty zawarcia umowy. Pierwszy tramwaj powinien dotrzeć do Wrocławia w ciągu 24 miesięcy. Decyzję o skorzystaniu z opcji Wrocław ma podjąć w ciągu najpóźniej 27 miesięcy od zawarcia umowy. Dostawy dodatkowych tramwajów przewidziano w terminie 7-15 miesięcy od zakończenia realizacji zamówienia podstawowego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Wrocławianie wybrali malowanie WrAs-ów po modernizacji

Komunikacja

Wrocławianie wybrali malowanie WrAs-ów po modernizacji

Witold Urbanowicz 24 lipca 2020

Wrocław: Przyjęto podwyżkę cen biletów od 1 stycznia 2021 r.

Prawo & Finanse

Wrocław: Przyjęto podwyżkę cen biletów od 1 stycznia 2021 r.

Witold Urbanowicz 23 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5