Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Wrocław rozpisało przetarg przewozowy za 120 mln zł

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2019-03-20 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Wrocław rozpisało przetarg przewozowy za 120 mln zł
fot. Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), lic.
Wrocławski przewoźnik szuka podwykonawcy dla obsługi pięciu miejskich linii. Zamówienie zaplanowano na nieco ponad 5 lat i obejmie ok. 2,5 mln wozokilometrów rocznie, obsługiwanych 40 autobusami. To będzie kolejny podwykonawca autobusowy we Wrocławiu.

MPK Wrocław szuka przewoźnika, który do końca lutego 2025 r. obsłuży linie 109, 119, 122, 132 i 609. Początek wykonywania usługi określono już na początek września 2019 r., choć nowe autobusy mogą wyjechać na ulice miasta dopiero w lipcu przyszłego roku.

Wrocław jest nietypowy jeśli chodzi o organizację przewozów autobusowych. Miasto, będące organizatorem transportu, zamawia kilkanaście procent przewozów u prywatnych przewoźników. Chodzi tu przede wszystkim o linie podmiejskie. Jednakże Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne samo zamawia część usług u podwykonawcy. W 2014 r. podpisało dziesięcioletnią umowę z Michalczewskim na obsługę kilkunastu linii prawie 70 autobusami. Przewoźnik z Radomia zarobi do połowy przyszłej dekady w sumie 338 mln zł.

Obecny przetarg jest nieco mniejszy, choć też duży. MPK Wrocław wycenia go na 120 925 680,32 zł netto. W tej cenie przewoźnik musi zapewnić 20 autobusów standardowej długości i 20 pojazdów przegubowych (i po dwa rezerwowe każdego typu). Będzie nimi realizował w sumie ok. 2,5 mln wozokilometrów rocznie.

Przegubowce powinny mieć minimum 32 miejsca siedzące i w sumie mieścić co najmniej 140 pasażerów i posiadać czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Autobusy MAXI mają mieć co najmniej 28 siedzeń i w sumie zmieścić 80 pasażerów, a także posiadać troje drzwi w układzie 2–2–2. Pojazdy powinny być niskopodłogowe i posiadać silnik spełniający normę spalin Euro 6.

Na oferty czekają we Wrocławiu do 7 maja. Decydującym kryterium będzie cena, której wagę określono aż na 90 proc. Pozostałe punkty będzie można uzyskać za jak najwcześniejsze wprowadzenie na ulice nowych autobusów. Jak wspomnieliśmy, nowy przewoźnik ma obowiązek korzystać z nowego taboru od lipca 2020 r., ale usługę musi uruchomić już 1 września tego roku. Przez pierwsze miesiące może korzystać z pojazdów nie starszych niż z 2005 r., ale jeśli zadeklaruje, że nowe autobusy ruszą na trasy wcześniej, zyska na tym ocena jego oferty.

W dokumentach strategicznych dotyczących transportu we Wrocławiu urzędnicy już kilka lat temu zakładali, że ok. 20 proc. przewozów w mieście będzie można docelowo powierzyć prywatnym przewoźnikom, na wzór kilku innych dużych miast, np. Warszawy. Nowy przewoźnik, razem z działającym od kilku lat Michalczewskim, prawdopodobnie nawet nieco przekroczą ten odsetek. MPK Wrocław korzysta dziś z ok. 330 autobusów, jest też jedynym operatorem przewozów tramwajowych we Wrocławiu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5