Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Wrocław po rezygnacji MAN-a formalnie wybiera Mercedesa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Wrocław po rezygnacji MAN-a formalnie wybiera Mercedesa
fot. Klearchos Kapoutsis, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
MPK Wrocław dokonał ponownego rozstrzygnięcia przetargu na dostawy 50 autobusów z opcją na kolejne 50 pojazdów. Zamówienie, zgodnie z przewidywaniami, tym razem trafi do EvoBusa.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 50 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości zamówienia do 50 kolejnych autobusów. Długość pojazdu określono na 17,5–18,75 m, a pojemność na co najmniej 140 podróżnych (w tym min. 32 miejsca siedzące i 101 miejsc stojących). Przewidziano drzwi w układzie 2-2-2-2, każde o szerokości min. 1230 mm. Przy trzecich drzwiach zaplanowano niezabudowaną przestrzeń. Autobusy mają być wyposażone w silnik o mocy min. 230 kW. Wyposażenie obejmuje trzy podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, klimatyzację oraz elektroniczną informację.

MPK Wrocław rozstrzygnęło postępowanie już pod koniec czerwca 2018 r., po trzech miesiącach od otwarcia ofert. Spółka wybrała wówczas ofertę złożoną przez MAN Truck & Bus Polska, która była korzystniejsza od propozycji EvoBus Polska, dostawcy Mercedesów. Następnie, przez około cztery miesiące, trwała wymagana prawem kontrola uprzednia prowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która zakończyła się w listopadzie. Wówczas MAN, który oferował pojazdy za 96,2 mln zł brutto, poinformował, że nie jest w stanie zrealizować zamówienia na warunkach określonych w postępowaniu i że odstępuje od zawarcia umowy.

Zamawiający wczoraj (7 stycznia) zakończył ponowną formalną ocenę ofert i zamieścił następnego dnia decyzję o rozstrzygnięciu postępowania. Oficjalnie wybrano drugą ofertę, złożoną przez EvoBusa, który zaproponował 97,3 mln zł brutto.
Na realizację zamówienia przeznaczono 210 dni od podpisania umowy, przy czym pierwsza dostawa ma nastąpić w terminie do 180 dni. Pojazdy Mercedes Citaro powinny trafić do Wrocławia w drugiej połowie przyszłego roku. Będą to kolejne autobusy tej marki we Wrocławiu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Mobilność

Dlaczego Płock stawia na wodór?

Damian Kelman 06 marca 2025

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Komunikacja

Włoski rynek autobusowy pobił rekord kraju!

Damian Kelman 11 stycznia 2025

Bielsko-Biała: Znamy oferty w przetargu na 8 autobusów [AKTUALIZACJA]

Komunikacja

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij