Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Wrocław odpowiada na setne wykolejenie tramwaju w 2020 r.: "To nie setne, jest lepiej"

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-01 13:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Wrocław odpowiada na setne wykolejenie tramwaju w 2020 r.: "To nie setne, jest lepiej"
fot. MPK Wrocław
Dzisiaj we Wrocławiu doszło – wg wyliczeń internautów – do setnego wykolejenia tramwaju w tym roku. MPK Wrocław prostuje te wartości i informuje o 83 wykolejeniach, wrzucając przypadki rozjechania tramwajów do oddzielnej kategorii. „Są to oczywiście o 83 wykolejenia za dużo. #TORYwolucja ma spowodować, że tory będą w lepszym stanie. Przed nami jednak jeszcze sporo pracy” – wyjaśnia MPK i podaje, że wykolejenia w tym roku zdarzają się już rzadziej niż w 2019 r.

Do zdarzenia doszło na Leśnicy. Rano tramwaj wypadł jedną osią, przez co do końca dnia wstrzymany jest ruch tramwajów na odcinku Pilczyce – Leśnica. Jak podaje MPK, konieczna jest wymiana 112 m szyny z powodu wyeksploatowania.

Przypadek z Leśnicy został szybko okrzyknięty setnym wykolejeniem w 2020 r. MPK Wrocław zwraca uwagę, że nie wszystkie zdarzenia można zaklasyfikować jako wykolejenia. Część z nich to rozjechania. „Rozjechanie jest wtedy, gdy np. podczas przejazdu przez zwrotnicę wózek tramwaju przeskoczy na inny tor. Wtedy często pojazd jest w stanie sam wycofać bez pomocy dźwigu. Do wykolejenia dochodzi, gdy wózek wyskoczy z toru i niestety pojazd nie jest w stanie sam wjechać z powrotem na tor. Tutaj jest wymagana pomoc dźwigu” – wyjaśnia spółka.

Oficjalna liczba wykolejeń w tym roku to 83. „Są to oczywiście o 83 wykolejenia za dużo. W listopadzie mieliśmy ich dziesięć” – przyznaje spółka. Jak podkreśla, najczęściej wynika to ze złego stanu infrastruktury, w tym wyrobionych łuków czy zwrotnic. Zmienić ma to program #TORYwolucja, dzięki któremu remontowane są najbardziej zdegradowane odcinki torowisk (m.in. Biskupin, Żmigrodzka, Hallera, wymiana rozjazdów, w tym przy dworcu). „Przed nami jednak jeszcze sporo pracy” – przyznaje MPK.

Jednocześnie, jak wynika z danych, sytuacja się poprawia, a wykolejenia zdarzają się rzadziej. W okresie styczeń-październik 2019 jedno wykolejenie przypadało na 109 122 km, a w analogicznym okresie 2020 r. – raz na 159 443 km. Faktycznie, w zeszłym roku setne wykolejenie "świętowano" pod koniec października.

MPK Wrocław przejęło utrzymanie torowisk od Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta pod koniec 2019 r.  Miasto zidentyfikowało liczne odcinki torowisk, które wymagają naprawy. W budżecie zaplanowano większe kwoty na utrzymanie niż w latach poprzednich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5