Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MPK Wrocław kupuje kolejne przegubowe elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-04-13 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Wrocław kupuje kolejne przegubowe elektrobusy
fot. EvoBus
MPK Wrocław rozpisało przetarg na dostawę dwóch przegubowych autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje też dwie ładowarki mobilne plug-in o mocy min. 60 kW.

Pojazdy, których długość określono na 18-18,75 m, mają być całkowicie niskopodłogowe – z wejściem na wysokości 340 mm. Autobusy mają pomieścić min. 110 osób, z czego co najmniej 35 na miejscach siedzących. Wymagane jest min. jedno miejsce na wózek dziecięcy i inwalidzki. Oczekiwany układ drzwi to 2-2-2-2, wszystkie otwierane do wewnątrz. Pojazdy będą klimatyzowane, przewidziano też agregat grzewczy spalinowy (zasilanie ON). Wymagane są poręcze wykonane ze stali nierdzewnej szczotkowanej z oświetleniem LED, okna uchylne bądź przesuwne, kasowniki, biletomaty, system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, system informacji pasażerskiej z ekranami LCD, LED i modułem zapowiedzi głosowych, ładowarki USB.

Pojazd ma być napędzany silnikiem bądź silnikami o mocy umożliwiającej osiągnięcie przez pojazd, zapełniony w 75%, zmiany prędkości od 0 do 60 km w czasie max 35 sekund, zmiany prędkości od 0 do 40 km/h w czasie max 16 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie max 6 sekund. Wymagany jest ogranicznik prędkości do 70 km/h, z możliwością zmiany w trybie serwisowym do 80 km/h. Pojazd będzie wyposażony w funkcję odzysku energii podczas hamowania.

Wymagane są baterie, które pozwolą na przejazd 300 km bez zjazdu do zajezdni – z doładowaniem co około 30 km w czasie 6-12 min. ładowarką o mocy min. 400 kW. Pojazdy mają posiadać pantograf na dachu – oprócz funkcji ładowania plug-in.

Termin składania ofert mija 13 maja. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały co najmniej jedną dostawę jednego nowego elektrobusu lub miejskiego autobusu, którego układ napędowy wspomagany jest silnikiem elektrycznym. Pojazd musi pochodzić z jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, a także jest eksploatowany w liniowym ruchu pasażerskim przez okres minimum 12 miesięcy.

O wyborze zdecydują cena (65%), okres gwarancji i rękojmi na magazyny energii elektrycznej w oferowanych autobusach (10%), okres gwarancji i rękojmi oferowanych autobusów z wyłączeniem magazynów energii elektrycznej (10%), okres gwarancji i rękojmi na ładowarki mobilne (4%), poszycie boczne w panelach z podziałem poziomym i pionowym (7%), zastosowanie automatycznego systemu detekcji i gaszenia pożarów magazynu energii (4%). Na realizację zamówienia przeznaczono 490 dni.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5