Formalności stało się zadość a MPK Poznań podpisało umowę na naprawę główną i modernizację pierwszego w historii tramwaju od Solarisa, srebrnego modelu S100. Prace wykona konsorcjum SPS oraz FALKONE.
Dobiega końca saga związana z przywróceniem do ruchu pierwszego tramwaju z serii Tramino, a więc prototypowego, srebrnego wagonu o oznaczeniu S100. MPK Poznań, które w ubiegłym roku odkupiło tramwaj od producenta, firmy Solaris, właśnie podpisało umowę na naprawę i modernizację prototypu.
Jak już informowaliśmy,
prace wykona konsorcjum firm SPS oraz FALKONE, które złożyło najkorzystniejszą ofertę w ponowionym przetargu na modernizację pojazdu. Jej dokładny zakres
opisywaliśmy w tym miejscu.Przypomnijmy, że wagon o oznaczeniu S100 to protoplasta serii S105p, a więc seryjnych tramwajów Solarisa, które kursują po Poznaniu od 2011 roku. MPK Poznań posiada 45 takich wagonów, dostarczonych w latach 2011-2012. Obok Moderusów Gamma są to najbardziej pojemne tramwaje we flocie przewoźnika. Srebrny Tramino był pierwotnie dzierżawiony przez MPK od Solarisa, lecz kilka lat temu wrócił do producenta i przez długi czas stał “pod chmurką”. Istniało
ryzyko jego kasacji, lecz ostatecznie tramwaj wróci na poznańskie tory.
Więcej zdjęć tego, jak obecnie wygląda S100
można znaleźć tutaj.