Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MPK Poznań z jedną ofertą na modernizację Tatr z Brna

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-06-22 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Poznań z jedną ofertą na modernizację Tatr z Brna
fot. Chris0693, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MPK Poznań otworzył oferty w przetarg na naprawę główną dwóch wagonów Tatra RT6N1. Pojazdy mają zostać zmodernizowane do standardu RT6 MF 06 AC, czyli modernizacji dokonanej przez Modertrans – spółkę-córkę MPK. Jedynym oferentem jest, co nie zaskakuje, Modertrans.

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja tramwajów niskopodłogowych Tatra do standardu RT6 MF 06 AC. Naprawie głównej poddane zostaną wagony o numerach tab. 399 (nr fab. 180147) i 400 (nr fab. 180148) – to wagony, które do 2018 r. były eksploatowane przez Brno. Celem naprawy jest umożliwienie dalszej eksploatacji tramwajów przez okres 10-12 lat i 1 000 000 km przebiegu. Zamawiający oczekuje, że tramwaje po wykonanej naprawie i modernizacji będą posiadały rozwiązania techniczne identyczne lub równoważne zastosowanym w tramwaju referencyjnym nr 403 (dotyczy to w szczególności rozmieszczenia urządzeń, rozmieszczenia urządzeń kontrolnosterujących w kabinie motorniczego, interfejsów użytkownika w urządzeniach informatycznych oraz oprogramowaniu).

Dzisiaj (22 czerwca) minął termin składania ofert. Co nie zaskakuje, jedyną ofertę złożył Modertrans, który jest gotów wykonać prace za ok. 6,814 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwał zamawiający, który wycenił roboty na 6,150 mln zł brutto. Na realizację zamówienia przeznaczono sześć miesięcy, przy czym realizacja zamówienia ma zakończyć się w tym roku.

MPK Poznań eksploatuje w sumie 14 Tatr, które zostały wprowadzone do ruchu w 1997 r. (liczba 14 wozów nie uwzględnia tych pojazdów z Brna, które mają zostać poddane modernizacji). Tramwaje o długości 26,280 m, szerokości 2440 mm i masie 32 850 kg posiadają ok. 63% niskiej podłogi. Posiadają 46 miejsc siedzących. Minimalny łuk poziomu toru przy jeździe manewrowej to 16 m. Pojazdy posiadają dwa wózki napędowe i jeden toczny bezosiowy. Maksymalna prędkość konstrukcyjna wynosi 70 km/h. Tramwaj posiada sześć drzwi odkładanych na zewnątrz.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5