Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Poznań szykuje tramwaje Siemens Combino do naprawy głównej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
15-04-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Poznań szykuje tramwaje Siemens Combino do naprawy głównej
fot. MJ
MPK Poznań rozpisało przetarg na naprawę główną tramwajów Siemens Combino, eksploatowanych od 2003 r. W sumie przedsiębiorstwo posiada 14 takich pojazdów, a na wykonanie prac przeznaczono okres czterech lat.

Przedmiotem przetargu jest naprawa główna tramwajów Siemens Combino Advanced. To w pełni niskopodłogowe pojazdy o długości 29,4 m, z wejściem na wysokości ok. 300 mm i 60 miejscami siedzącymi. Zgodnie z warunkami technicznymi tramwaje te kwalifikują się do naprawy głównej po 16 latach eksploatacji lub 1 280 000 km przebiegu.

Celem naprawy głównej jest „odtworzenie kondycji technicznej i walorów eksploatacyjnych tramwajów do poziomu równoważnego tramwajom nowym”. Wszelkie elementy i podzespoły muszą zostać poddane kontroli, wymienione na nowe bądź poddane regeneracji, by zapewnić możliwość eksploatacji przez kolejne 8-10 lat lub min. 640 tys. km bez konieczności wykonywania napraw okresowych.

Naprawa główna ma objąć m.in. układ hamulcowy, ogrzewanie, wentylację i klimatyzację kabiny motorniczego, system smarowania obręczy, drzwi oraz wyposażenie kabiny motorniczego. Wewnątrz tramwajów ma zostać zastosowane oświetlenie LED-owe, pojawić się ma także rampa dla wózków przy drugich drzwiach. Przewidziano malowanie elementów wnętrza, wymianę oparć siedzeń, wymianę bądź szlifowanie uszkodzonych szyb, montaż monitorów informacji pasażerskiej.

W ramach naprawy głównej konstrukcji nośnej pudeł wykonawca ma dokonać kontroli konstrukcji mechanicznej, usunąć uszkodzenia i ogniska korozji, a także wykonać
badania defektoskopowe najbardziej obciążonych elementów. Wymienione mają zostać elementy przegubów. Założono też kontrolę wózków z naprawą i wymianą poszczególnych elementów. Mają zostać wymienione falowniki trakcyjne, przetwornice statyczne, bateria akumulatorów, aparatura sterownicza oraz w całości instalacja elektryczna.

Zakres prac obejmuje także nałożenie nowych powłok lakierniczych na blachy i laminaty poszycia zewnętrznego oraz na elementy wyłożeń wewnętrznych, montaż monitoringu i nowego rejestratora zdarzeń, wymianę zderzaków na nowe, a także zmianę w układzie zasilania systemów pokładowych polegającą na zastosowanie dwóch przetwornic statycznych pracujących na wspólną szynę zasilającą obwody napięcia pokładowego do wykorzystania na potrzeby systemów pomocniczych.



Termin składania ofert mija 19 maja. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały naprawy główne co najmniej czterech sztuk tramwajów wieloczłonowych, wyposażonych w system sterowania napędem i urządzeniami pomocniczymi, oparty o pokładową sieć CAN, napędzanych silnikami prądu przemiennego, z minimum 60 % udziałem niskiej podłogi, wyposażonych w układ hamulców hydraulicznych lub wykażą, że wykonały i dostarczyły w tym czasie jeden nowy tramwaj spełniający te wymagania. O wyborze zdecydują cena (80%), okres gwarancji ogólnej (15%), okres gwarancji na perforację korozyjną (5%). Na realizację prac przeznaczono 48 miesięcy.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5