Dziesięć najnowszych Moderusów Gamma LF 04 AC BD już jeździ po Poznaniu. W ramach prawa opcji Modertrans dostarczy do MPK Poznań jeszcze 20 takich wagonów.
Wraz z końcem czerwca dostarczono ostatni tramwaj
Moderus Gamma LF 04 AC BD z dziesięciu zamówionych przez MPK Poznań. To część tzw. umowy podstawowej.
– Nie zwalniamy jednak tempa. Nasza produkcja działa na pełnych obrotach, aby zrealizować dostawę kolejnych dwudziestu tramwajów, zamówionych w ramach prawa opcji – informuje Modertrans.
MPK Poznań zamówiło łącznie 30 tramwajów Moderus Gamma LF 04 AC BD. Umowa między przewoźnikiem a firmą Modertrans Poznań dotyczy zakupu 10 pojazdów z opcją rozszerzenia tego zamówienia o kolejne 20 sztuk. MPK Poznań skorzystało z tej możliwości. Dzięki odblokowaniu pieniędzy
z Krajowego Planu Odbudowy (KPO) spółka otrzymała dofinansowanie w naborze "Zeroemisyjny transport zbiorowy w miastach (tramwaje)" organizowanym przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych - wsparcie wynosi ponad 215,5 mln zł, czyli aż 85 proc. wartości tramwajów.
Gamma LF 04 AC BD jest w 100 proc. niskopodłogowa, trójczłonowa i dwukierunkowa. Pojazd długości prawie 32 metrów może pomieścić łącznie 240 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. Przedział pasażerski jest w pełni klimatyzowany, przestronny, z ergonomicznym układem siedzeń i poręczy. Tramwaj ma dwie kabiny motorniczego oraz drzwi po obu stronach - łącznie jest ich 12. Pojazd został wyposażony aż w 4 rampy, umożliwiające łatwe wejście osobom na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dziecięcymi.
Już wkrótce kolejne Gammy będą pojawiały się na ulicach Poznania. Dostawy mają zakończyć się do połowy przyszłego roku. Warto zaznaczyć, że najnowsze tramwaje w taborowym parku MPK musiały też zostać przymusowo wycofane z eksploatacji z powodu kłopotów technicznych - motorniczowie tracili panowanie nad tramwajem i musieli ratować się używaniem hamulców awaryjnych. Po kilku dniach od wycofania tramwaje, po naprawieniu usterki,
wróciły na poznańskie tory.