Do floty pojazdów komunikacji miejskiej dołączyło 8 fabrycznie nowych autobusów marki Ursus. Od środy pojazdy zostaną skierowane do obsługi linii nr 3, 6, 13, 34 i 45. Dostawa tej partii wozów jest jednoznaczna z wycofaniem z ruchu ostatnich czterech wysokopodłogowych autobusów marki Jelcz 120M, będących własnością MPK Lublin. Teraz do ruchu kierowany będzie tyko i wyłącznie tabor niskopodłogowy.
Autobusy to fabrycznie nowe 12-metrowce, spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI. Ponadto pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane. Na wyposażeniu autobusów znajdują się również biletomaty z możliwością płatności kartą, bramki liczenia pasażerów oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Zakupione w ramach zamówienia pojazdy będą docelowo dedykowane do obsługi linii nr 44 i 74. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,5 mln zł.
ZTM w Lublinie prowadzi właśnie postępowanie na zakup 20 elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Kolejne przetargi na dostawę odpowiednio 7 i 5 elektrobusów zostaną ogłoszone jeszcze z końcem roku.
Dziś w Lublinie, jak chwali się miejski przewoźnik: 100 proc. ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy niskopodłogowe, 90 proc. to pojazdy monitorowane, 87 proc. to pojazdy z zapowiedzią głosową, 79 proc. spełnia normy zużycia paliwa Euro 5 i Euro 6, 73 proc. jest wyposażone w biletomaty, 70 proc. ma klimatyzację.
Zakup 8 autobusów jest współfinansowany ze środków unijnych w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.