Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

MPK Lublin z kolejnym zabytkowym pojazdem. Tym razem trolejbus Skody

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2021-09-14 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. MPK Lublin

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Lublin z kolejnym zabytkowym pojazdem. Tym razem trolejbus Skody
Trolejbus po renowacji. fot. MPK Lublin
MPK Lublin z kolejnym zabytkowym pojazdem. Tym razem trolejbus Skody
MPK Lublin z kolejnym zabytkowym pojazdem. Tym razem trolejbus Skody
MPK Lublin z kolejnym zabytkowym pojazdem. Tym razem trolejbus Skody
MPK w Lublinie kupiło i odrestaurowało trolejbus marki Skoda, który będzie służył pasażerom na liniach turystycznych. To nawiązanie do historii, ponieważ czeskie trolejbusy jeździły w tym mieście od 1955 roku. Odrestaurowany pojazd został zarejestrowany jako pojazd zabytkowy, a MPK kupiło go w 2014 roku. Wcześniej służył w Czechach i na Ukrainie.

Przewoźnik zakupił pojazd w 2014 roku od Przedsiębiorstwa Elektrotransportowego w Równym na Ukrainie. Trolejbus był używany do 2013 roku. Jest to już trzeci pojazd należący do MPK Lublin, który ma status pojazdu zabytkowego. Trolejbus dołączył do trolejbusu o imieniu Ziutek, a także autobusu - Gutka.

Trolejbus to Skoda 9 TR. Przed służbą na Ukrainie przez kilkanaście lat był użytkowany w czeskiej Opawie. Pojazd ma 11 metrów długości i może pomieścić około 100 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Trolejbus jest czerwony z kremowymi elementami, a przewoźnik wyremontował go i odrestaurował we własnym zakresie, co jak podkreśla Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa spółki, trwało ponad 4 lata.

– W ubiegłym roku został zarejestrowany jako pojazd zabytkowy. Sporym wyzwaniem było to, żeby zachować 75 proc. oryginalnych części, co jest konieczne do zarejestrowania pojazdu jako zabytek, a jednocześnie zachować wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Dziś Skoda ma silnik typu DK 210, jaki używany był m.in. w trolejbusach marki Jelcz. Ten, z którym ją kupiono, ma być odnowiony – dodaje rzeczniczka.

Opasiak podkreśla też, że prawdopodobnie nigdy nie dowiemy się ile lat ma trolejbus, ponieważ w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców pojazd po raz pierwszy został zarejestrowany w 1986 roku, natomiast na silniku był nabity rok 1969. Pojazd nawiązuje do tradycji użytkowania trolejbusów czeskiego producenta w stolicy Lubelszczyzny. Pierwsze Skody pojawiły się tam w 1955 roku.

– Skoda będzie służyła w Lublinie jako atrakcja turystyczna, w najbliższych dniach pojawi się na linii turystycznej oraz Pikniku Komunikacyjnym organizowanym w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu, a w przyszłym roku z pewnością również na linii turystycznej, która jeździ w wakacje – komentuje Opasiak.

Rzecznika dodaje też, że zabytkowe i odrestaurowane trolejbusy Skody posiadają na ten moment Gdynia, Praga, Pilzno i Pardubice. MPK wkrótce będzie poszukiwało imienia dla nowego starego pojazdu w swojej flocie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5