MPK-Łódź rozstrzygnęło przetarg na dostawę i montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą. Zamówienie zrealizuje konsorcjum firm Ekoenergetyka i Westa Building.
Przedmiotem przetargu jest dostawa i montaż stacji ładowania autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą. Na zamówienie składa się kilka elementów. Jednym z nich są stacje szybkiego ładowania z tzw. odwróconym pantografem, o mocach znamionowych 300 kW na sześciu pętlach autobusowych: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, Dw. Łódź Fabryczna, Retkinia – Kusocińskiego. Wykonawca powinien dostarczyć i wybudować dziewięć stacji wolnego ładowania w zajezdni Limanowskiego o mocy min. 80 kW (2x40kW). Wszystkie stacje mają być objęte systemem telemetrycznym.
Na początku lipca minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Konsorcjum Ekoenergetyka i Westa Building zaproponowało realizację za 7,133 mln zł brutto, a konsorcjum Medcom i Technitel Polska – za 7,423 mln zł brutto. Obie przekraczały budżet określony na kwotę 6,675 mln zł. MPK zdecydowało się zwiększyć środki i rozstrzygnąć przetarg. Zamawiający 11 sierpnia wybrał ofertę konsorcjum firm Ekoenergetyka i Westa Building. Na realizację zamówienia przeznaczono 18 miesięcy.
Warto nadmienić, że niedawno MPK rozstrzygnęło przetarg na dostawy 17 autobusów elektrycznych standardowej długości z opcją na kolejne sześć pojazdów.
Wygrało Volvo.