Partnerzy serwisu:
Komunikacja

MPK Łódź: Trwa modernizacja pierwszego NF6D

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-01-2021
Ostatnia modyfikacja:
30-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
MPK Łódź: Trwa modernizacja pierwszego NF6D
fot. MPK Łódź
Wagon o numerze taborowym 1868 będzie pierwszym NF6D, który wyjedzie na łódzkie tory po modernizacji. Unowocześnianie wagonu zbliża się ku końcowi. Główne zmiany to nowy napęd produkcji Eniki, pulpity motorniczego i okna z częścią przesuwną.

O szczegółach poinformowało na Facebooku łódzkie MPK. – Wagon jest już pomalowany, ma wymienione okna na model z częścią przesuwną (40%) i przede wszystkim ma zamontowany napęd Eniki – wylicza spółka. Zastosowanie nowych podzespołów polskiego producenta ma ułatwić utrzymanie pojazdów i pozwolić na uniknięcie kłopotów z dostępnością części zamiennych. W wagonie zostanie też zamontowana klimatyzacja – niestety, jedynie w kabinach motorniczego.

W kabinach mają pojawić się też nowe pulpity. Według MPK będą one przypominały wyglądem oraz układem pulpit znany z Pesy Swing. – Znajdzie się na nim duży monitor do obsługi tramwaju, który będzie wizualizował parametry ruchu i umożliwiał pełną diagnostykę, oraz ekran do obsługi systemu monitoringu i informacji pasażerskiej – zapowiada przewoźnik. Na dostarczonych w 2015 i 2018 r. Swingach będzie także wzorowane nowe malowanie wagonu. Inną zmianą w wyglądzie zewnętrznym będą – widoczne na opublikowanych zdjęciach z Zakładu Techniki – nowe reflektory i światła tylne.

Termin ukończenia modernizacji wyznaczono na 15 lutego. Jak przyznaje MPK, może on jednak ulec przesunięciu z powodu obowiązującego w Niemczech lockdownu. Przedstawiciele spółki obawiają się, że czasowe zamknięcie dużej części niemieckiej gospodarki może spowodować opóźnienie dostawy wózków, których regenerację zamówiono w zakładach w Oberhausen.

Wagony NF6D były sprowadzane do Łodzi z Bochum-Gelsenkirchen w latach 2017-2020. Używane tramwaje, kupione w cenie kilkakrotnie niższej od nowych, szybko okazały się dobrym zakupem. Ich awaryjność jest niewielka, a standard podróżowania (np. wszystkie wejścia w strefie niskiej podłogi) wysoki. W łódzkich warunkach ważnym atutem jest też ich dwukierunkowość, ułatwiająca obsługę linii zastępczych.

Od początku eksploatacji pierwszego egzemplarza zwracano jednak uwagę na kilka wad: okna bez szyb przesuwnych powodują w czasie upałów przegrzewanie się wnętrza, a rozmieszczenie drzwi nie pozwala motorniczemu na wyjście z wagonu (np. w razie konieczności przestawienia zwrotnicy) z pominięciem przestrzeni pasażerskiej. Modernizacja w Zakładzie Techniki MPK ma wyeliminować pierwszą ze wspomnianych niedogodności. Zrezygnowano za to z wykonania drzwi bezpośrednio do kabiny – jak się okazało, wiązałoby się to ze zbyt poważnymi zmianami w konstrukcji pudła.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Tramwajowe roszady na Kozinach

Przestrzeń

Łódź: Tramwajowe roszady na Kozinach

Roman Czubiński 20 marca 2023

Łódź: Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza w ogniu prac

Komunikacja

Łódź: Po dwóch latach tramwaje wrócą na Kilińskiego

Komunikacja

Łódź znów kupuje używane tramwaje

Komunikacja

Łódź znów kupuje używane tramwaje

Witold Urbanowicz 06 marca 2023

Łódzka Gamma debiutuje na torach

Komunikacja

Łódzka Gamma debiutuje na torach

Witold Urbanowicz / Roman Czubiński 01 marca 2023

Łódź: Legionów na początku metamorfozy

Przestrzeń

Łódź: Legionów na początku metamorfozy

Roman Czubiński 13 lutego 2023

Zobacz również:

Łódź: Tramwajowe roszady na Kozinach

Przestrzeń

Łódź: Tramwajowe roszady na Kozinach

Roman Czubiński 20 marca 2023

Łódź: Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza w ogniu prac

Komunikacja

Łódź: Po dwóch latach tramwaje wrócą na Kilińskiego

Komunikacja

Łódź znów kupuje używane tramwaje

Komunikacja

Łódź znów kupuje używane tramwaje

Witold Urbanowicz 06 marca 2023

Łódzka Gamma debiutuje na torach

Komunikacja

Łódzka Gamma debiutuje na torach

Witold Urbanowicz / Roman Czubiński 01 marca 2023

Łódź: Legionów na początku metamorfozy

Przestrzeń

Łódź: Legionów na początku metamorfozy

Roman Czubiński 13 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5