MPK Kraków otworzyło oferty w przetargu na dostawę 20 autobusów elektrycznych w dwóch długościach wraz z ładowarkami plug-in do każdego pojazdu. O zamówienie ubiega się czterech producentów. Zakup jest dofinansowany w ramach Zielonego Transportu Publicznego.
Zamówienie podzielone jest na części w zależności od długości pojazdu. Przewidziano dostawy 13 pojazdów standardowych i siedem przegubowych. Długość pojazdu standardowego określono na 11,8-13,5 m, a przegubowego na 17,5-18,75 m. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Wczoraj (10 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. W przypadku pojazdów standardowych Solaris proponuje 40,583 mln zł brutto, Autosan – 45,495 mln zł, Volvo Bus – 45,864 mln zł, a Irizar e-mobility – 46,938 mln zł. Budżet wynosił 37,577 mln zł brutto. W przypadku pojazdów przegubowych Solaris zaoferował 29,171 mln zł, Volvo Bus – 36,554 mln zł, a Irizar e-mobility – 36,910 mln zł. Autosan nie złożył w tej części oferty. Budżet wynosił 27,983 mln zł.
Jeśli MPK zdecyduje się na zwiększenie budżetu, to o wyborze zdecydują cena (65%) oraz kryteria techniczne (35%). Pod uwagę brane będą okres gwarancji całopojazdowej, liczba miejsc, termin dostawy wraz z urządzeniami ładującymi, wyposażenie pojazdu w systemy bezpieczeństwa: aktywnego tempomatu oraz asystenta prawej strony pojazdu, lokalizacja magazynów energii, masa nieresorowana zawieszenia osi napędowej, wysokość pojazdu z urządzeniami na dachu, możliwość wymiany wewnętrznych ogniw modułów w warunkach warsztatowych na pojeździe bez konieczności demontażu całego pakietu baterii z autobusu i ich uruchomienia, zużycie energii.
Na dostawy w obu częściach przeznaczono 12 miesięcy. Dostawcy mogą jednak zaoferować skrócenie tego terminu do dziewięciu miesięcy.