Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

MPK Kraków z ofertami na elektrobusy od czterech producentów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-05-11 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

MPK Kraków z ofertami na elektrobusy od czterech producentów
fot. MPK Kraków
MPK Kraków otworzyło oferty w przetargu na dostawę 20 autobusów elektrycznych w dwóch długościach wraz z ładowarkami plug-in do każdego pojazdu. O zamówienie ubiega się czterech producentów. Zakup jest dofinansowany w ramach Zielonego Transportu Publicznego.

Zamówienie podzielone jest na części w zależności od długości pojazdu. Przewidziano dostawy 13 pojazdów standardowych i siedem przegubowych. Długość pojazdu standardowego określono na 11,8-13,5 m, a przegubowego na 17,5-18,75 m. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Wczoraj (10 maja) minął termin składania ofert. Wystartowały cztery firmy. W przypadku pojazdów standardowych Solaris proponuje 40,583 mln zł brutto, Autosan – 45,495 mln zł, Volvo Bus – 45,864 mln zł, a Irizar e-mobility – 46,938 mln zł. Budżet wynosił 37,577 mln zł brutto. W przypadku pojazdów przegubowych Solaris zaoferował 29,171 mln zł, Volvo Bus – 36,554 mln zł, a Irizar e-mobility – 36,910 mln zł. Autosan nie złożył w tej części oferty. Budżet wynosił 27,983 mln zł.

Jeśli MPK zdecyduje się na zwiększenie budżetu, to o wyborze zdecydują cena (65%) oraz kryteria techniczne (35%). Pod uwagę brane będą okres gwarancji całopojazdowej, liczba miejsc, termin dostawy wraz z urządzeniami ładującymi, wyposażenie pojazdu w systemy bezpieczeństwa: aktywnego tempomatu oraz asystenta prawej strony pojazdu, lokalizacja magazynów energii, masa nieresorowana zawieszenia osi napędowej, wysokość pojazdu z urządzeniami na dachu, możliwość wymiany wewnętrznych ogniw modułów w warunkach warsztatowych na pojeździe bez konieczności demontażu całego pakietu baterii z autobusu i ich uruchomienia, zużycie energii.

Na dostawy w obu częściach przeznaczono 12 miesięcy. Dostawcy mogą jednak zaoferować skrócenie tego terminu do dziewięciu miesięcy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5